Nike запазва короната си като най-ценната марка за облекло в света

Nike запазва короната си като най-ценната марка за облекло в света

Nike запазва короната си като най-ценната марка за облекло в света

Nike (стойността на марката спадна с 6% до 31,3 млрд. щатски долара) запазва титлата си на най-ценната марка за облекло в света, въпреки загубата на стойност на марката, показва новия доклад на водещата консултантска компания за оценка на марката Brand Finance.

Всяка година Brand Finance подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува над 100 доклада, класирайки марките във всички сектори и държави. Топ 50 на най-ценните и най-силни марки облекло в света са включени в годишната класация Brand Finance Apparel 50 2023.

Един от големите световни производители на спортни обувки и облекло New Balance (стойността на марката се повишава с 11% до 1,8 милиарда USD) влезе в тазгодишната класация. Репутацията и популярността на марката са на път да скочат след неотдавнашния триумф на тенис сензацията Коко Гауф на Откритото първенство на САЩ, където тя и семейството й гордо облякоха ушитата по поръчка тениска с надпис „Call me Champion“. Звездата също така разкри характерната си обувка New Balance, CG1 Vintage, през 2023 г. Очаква се нейната победа да предизвика скок в продажбите на обувки, като повлияе положително на стойността на марката New Balance и укрепи положителната й репутация в спортната индустрия.

Производството на облекло изигра решаваща роля в бързата модернизация на Китай и преживява стабилен растеж. Най-голямата китайска марка за пухено облекло Bosideng (стойността на марката нараства с 12% до 1,9 милиарда USD) успешно преодоля общите предизвикателства, пред които са изправени китайските марки на световния пазар, като се свърза с потребителите и се утвърди като отличителен играч. Способността на Bosideng да проникне на западния пазар, като същевременно демонстрира своето китайско наследство, засили успеха и силата на марката през тази година. Bosideng отвори повече магазини в цяла Европа, сътрудничи си с известни дизайнери, включително бившия творчески директор на Hermès - Жан Пол Готие  и участва в международни модни ревюта, за да подобри глобалния си профил на марката.

Френската модна къща Celine е обявена за най-бързо развиваща се марка за облекло, докато емблематичните луксозни имена остават устойчиви. Celine (стойността на марката се повиши с 51% до 2,9 милиарда USD) отбеляза забележителен растеж под творческото ръководство на Хеди Слиман, назначен през 2018 г. и под надзора на главния изпълнителен директор на Celine - Северин Мерл. Новаторската визия на Слиман и усилията за съживяване на марката, подсилени от маркетингови и рекламни кампании в социалните медии, изиграха решаваща роля за нарастващата стойност на марката Celine. Марката предоставя още един казус за силата на луксозната суперсила на LVMH в способността й да вдъхва нов живот на марките с луксозно наследство.

Луксозното облекло е изправено пред предизвикателства и трансформации в епохата след пандемията, като електронната търговия и социалните медии променят пейзажа, докато уличното облекло и спортното облекло набират популярност. Въпреки това известни луксозни марки като Dior (стойността на марката се повишава с 46% до 13,2 милиарда USD), Louis Vuitton (стойността на марката се повишава с 12% до 26,3 милиарда USD) и Chanel (стойността на марката се повишава с 27% до 19,4 милиарда USD) процъфтяват, благодарение на обещаващия ръст на продажбите и трайните си силни страни на марката, поддържайки своя емблематичен статус в света след пандемията.

В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността.

Rolex’s (стойността на марката нараства с 28% до 10,7 милиарда USD) се превърна в синоним на лукс и вечна елегантност. Именно тази комбинация от наследство, майсторство и репутация за отлични постижения движи трайната сила на марката на швейцарските производители на часовници, с други силни постижения от Omega (стойността на марката се повишава с 13% до 4,5 милиарда USD) до 20-та позиция и TAG Heuer (стойност на марката с 6% до 2,6 милиарда USD) на 36-та позиция.

Тъй като устойчивостта се превръща във все по-голям двигател на избора между марките облекло, глобални къщи за бърза мода като H&M (стойността на марката спада с 26% до 9,4 милиарда USD) и Zara (стойността на марката спада с 15% до 11 милиарда USD) понасят удари върху силните страни и репутация на своите марки. По-слабите им предимства на марката могат да бъдат приписани на неясна комуникация и липса на прозрачност по отношение на устойчивостта. Например, беше установено, че колекцията Conscious Collection на H&M широко използва синтетични материали, получени от изкопаеми горива.

Nike има най-високата стойност на възприятието за устойчивост в класацията за облекло за 2023 г. - на 2,3 милиарда щатски долара. Кампанията за устойчивост на марката „Move to Zero“ привлече глобалното внимание и засили глобалните възприятия за ангажимента на марката за устойчивост. Nike също така активно включва спортисти в своите усилия за устойчивост в опит да повиши информираността на потребителите относно устойчивостта. Марката продължава да използва огромното си глобално влияние, за да популяризира ESG практиките в цялата компания, подкрепяйки мисията си да „движи света“ напред чрез спорт и да дава възможност на положителна промяна за общностите по целия свят. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ