Nike отчита изненадващ ръст на приходите на фона на усилията за преструктуриране

Nike отчита изненадващ ръст на приходите на фона на усилията за преструктуриране

Nike обяви изненадващо покачване на приходите за първото тримесечие и надмина очакванията за печалба, като усилията за преструктуриране на известната марка спортни облекла набраха скорост въпреки митата, които оказват известен натиск. 

Акциите се повишиха с 3,4% в разширената търговия, тъй като компанията успя да се освободи от част от "раздутите си запаси", пише Ройтерс. Nike сега очаква митата да ѝ струват около 1,5 милиарда долара (в сравнение с очаквания по-рано 1 милиард долара), а ръководителите направиха предпазливи коментари относно темпа на подобрение.

„Nike надмина ниската летва, поставена за печалба на акция, и показа известна сила на едро, но основните фундаменти все още са нестабилни. Слабостта на DTC, натискът върху маржовете и слабостта на Китай са мигащи жълти светлини“, каза Дейвид Бартосяк, борсов стратег в Zacks Investment Research.

Докато приходите от продажби на едро се върнаха към растеж през тримесечието, увеличавайки се с 5% на неутрална валутна основа, маржовете все още бяха засегнати от по-високите разходи за продукти заради тарифите - Nike произвежда почти всички свои обувки в страни, засегнати от високи мита при президента на САЩ Доналд Тръмп.

Приходите на компанията за първото тримесечие са се увеличили с 1% на отчетена база до 11,72 милиарда долара. Анализаторите очакваха спад от 5,1% до 11 милиарда долара според данни, събрани от LSEG.
„Все още имаме работа, за да насочим всички спортове, географски региони и канали по подобен път, тъй като управляваме динамична оперативна среда“, каза в изявление главният изпълнителен директор Хил, ветеран в Nike.

Хил, който пое юздите миналата година, обеща да префокусира марката около основните спортове и към производството на авангардни продукти, с които Nike е известна.

Продажбите в Китай спаднаха за пето поредно тримесечие, тъй като Nike се бори да увеличи търсенето в условията на силна конкуренция и слаб потребителски апетит за своите продукти. Компанията също така загуби пазарен дял от по-млади конкуренти като On and Deckers, които все повече се възприемат като по-вълнуващи.

Финансовият директор на Nike Матю Френд заяви, че „напредъкът няма да бъде линеен, тъй като измеренията на нашия бизнес се възстановяват в различни срокове. Докато се справяме с няколко външни насрещни ветрове, нашите екипи са фокусирани върху изпълнението на задачите си срещу това, което можем да контролираме.“

Брутният марж на компанията за тримесечието, приключило на 31 август, намаля с 320 базисни пункта до 42,2%, след спад от 440 базисни пункта през предходния тримесечен период. Компанията отчете печалба на акция за първото тримесечие от 49 цента, което леко надминава очакванията от 27 цента, тъй като компанията отбеляза известен напредък в намаляването на нивата на запасите през тримесечието.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ