С ново лого Nokia дава знак за стратегическа промяна

С ново лого Nokia дава знак за стратегическа промяна

Nokia обяви планове за промяна на идентичността на марката си, включително и на емблематичното си лого, което "царува" почти 60 години, предаде Ройтерс. Промяната на бранд идентичността е знакова, защото върви в пакет със заявката за фокусирането на компанията върху агресивен растеж.

Новото лого се състои от пет различни форми, образуващи думата NOKIA. Емблематичният син цвят на старото лого отпада, за да отвори възможност за набор от цветове в зависимост от употребата.

"Имаше асоциация със смартфоните и това, че днес ние сме компания за бизнес технологии", каза главният изпълнителен директор Пека Лундмарк в интервю за Ройтерс. Той говори преди бизнес актуализацията на компанията в навечерието на годишния Световен мобилен конгрес (MWC), който се откри в Барселона в понеделник и ще продължи до 2 март.

След като пое висшия пост в изпадналата в затруднение финландска компания през 2020 г., Лундмарк изложи стратегия, състояща се от три етапа: нулиране, ускоряване и мащабиране. Етапът на нулиране вече е завършен, отчете Лундмарк и обяви началото на втория етап.

Въпреки че Nokia все още има за цел да развие бизнеса си с доставчици на услуги, където продава оборудване на телекомуникационни компании, основният й фокус сега е да продава оборудване на други бизнеси.

"Имахме много добър ръст от 21% миналата година в предприятията, което в момента е около 8% от нашите продажби, или приблизително 2 милиарда евро (2,11 милиарда долара), каза Лундмарк. 

Големи технологични фирми си партнират с производители на телекомуникационно оборудване като Nokia, за да продават частни 5G мрежи и съоръжения за автоматизирани фабрики на клиенти, най-вече в производствения сектор.

Nokia планира да прегледа пътя на растеж на различните си бизнеси и да обмисли алтернативи, включително продажба. "Сигналът е много ясен. Искаме да сме само в бизнеси, където можем да видим глобално лидерство", каза Лундмарк.

Преминаването на Nokia към фабрична автоматизация и центрове за данни също ще ги накара да се сблъскат с големи технологични компании като Microsoft и Amazon, пише Ройтерс. 

Пазарът за продажба на телекомуникационно оборудване е подложен на натиск, тъй като макросредата намалява търсенето от пазари с висок марж като Северна Америка, което е заменено от растеж в Индия с нисък марж, което принуждава конкурента Ericsson да освободи 8500 служители.

"Индия е нашият най-бързо развиващ се пазар, който има по-ниски маржове – това е структурна промяна", каза Лундмарк, добавяйки че Nokia очаква Северна Америка да бъде по-силна през втората половина на годината.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ