Новият шеф на Boeing е изправен пред "херкулесова" задача

Новият шеф на Boeing  е изправен пред херкулесова задача

Новият шеф на Boeing, Кели Ортберг, е изправен пред херкулесова задача, когато започне работа следващата седмица - възстановяване на корпоративната мощ на компанията, разтърсена от множество кризи, предаде Ройтерс.

Бившият шеф на Rockwell Collins се завръща от пенсиониране, за да оглави 108-годишния американски производител на самолети, който кърви, обзет от проблеми в цялата компания, които се очаква да отнемат години за отстраняването им. Неговият обширен списък със задачи включва коригиране на отношенията с авиокомпаниите и служителите, увеличаване на производството, ремонт на фирмените финанси и осигуряване на трудова сделка, за да се избегне евентуална стачка на работниците по-късно тази година.

Настоящи и бивши ръководители на авиокомпании казаха пред Ройтерс, че са оптимисти за аерокосмическия и инженерен опит на Ортберг и статута му на аутсайдер, необвързан с миналото на Boeing. Но 64-годишният мъж има тежка задача.

„Това не е петгодишно поправяне“, каза Бил Джордж, бивш главен изпълнителен директор на Medtronic и изпълнителен сътрудник в Harvard Business School. „Готов ли е да прекара 10-те години, които ще са необходими, за да възстанови Boeing?“

По-рано компанията заяви, че предприема всеобхватни стъпки за укрепване на качеството и изграждане на доверие, включително намаляване на количеството на натрупала се работа. „Има много работа за вършене и очаквам с нетърпение да започнем“, посочи самият Ортберг в изявление в сряда.

Най-належащият проблем на компанията е нейният спад в производството и доставките на реактивни самолети след откъсването на панела във въздуха на 5 януари на почти нов 737 MAX. Boeing в момента произвежда около 25 самолета MAX на месец, като целта е 38 на месец до края на годината.

Това кара клиентите да се трупат на опашка за самолети, тъй като търсенето на пътувания процъфтява, което им коства нереализирани приходи и издръжка на излишен персонал. Southwest Airlines (LUV.N), който оперира изцяло с флотилия Boeing, беше наел допълнително персонал, очаквайки, че ще получи 85 самолета тази година, но сега вече е ясно, че ще бъдат само 20 самолета.

Бившият главен изпълнителен директор на United Airlines Оскар Муньос каза, че Ортберг ще трябва да бъде реалистичен с ръководителите. Достигането до ключови клиенти и служители на Boeing „и уведомяването им, че имат лидер, на когото могат да се доверят и с когото могат да работят“, ще бъде от ключово значение,коментира Муньос пред Reuters.

Boeing все още се сблъсква с проблеми във веригата за доставки в индустрията и заплахата от прекъсване на труда през септември от повече от 30 000 фабрични работници в района на Сиатъл, които в момента водят преговори за договори. Говорители както на Boeing, така и на Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници казват, че двете страни са постигнали напредък по неикономически въпроси, като разговорите по критични икономически въпроси ще започнат през следващите седмици.

Горещи пари

Компанията също трябва да увеличи производството, за да забави губенето на приходи, което се очаква да продължи поне през третото тримесечие. Рейтинговата агенция S&P заяви, че може да понижи кредитния рейтинг на компанията до джънк статус, ако Boeing не постигне напредък към по-нормализирани нива на производство. Това би повишило разходите по заемите. Boeing плаща за части и компоненти, които в момента не се използват за изграждане на самолети.

„Има много оперативен ливъридж в този бизнес и с темповете на производство в момента под оптималния капацитет, това просто ще изгори пари“, каза Тони Банкрофт, портфолио мениджър в Gabelli Funds, който държи акции на Boeing.

Пътят към оправянето на финансите на Boeing минава през неговите фабрики. Планът на Ortberg да бъде базиран в Сиатъл, където Boeing прави по-голямата част от производството на търговски самолети, въпреки че компанията е със седалище във Вашингтон, окръг Колумбия, спечели ранна похвала от синдиката на машинистите и други.
Ортберг също ще трябва да се срещне със семействата на 346-те души, които загинаха при две катастрофи със 737 MAX през 2018 г. и 2019 г.

Министерството на правосъдието на САЩ и Boeing се споразумяха, че производителят на самолети ще се признае за виновен по обвинение в заговор за престъпна измама и ще плати до 487 милиона долара след нарушаване на споразумение за отложено наказателно преследване от 2021 г. Съдия от САЩ трябва да реши дали да приеме сделката, която ще изисква членовете на борда да се срещнат с членове на семейството. След като постави компанията на стабилна основа, ръководството на Boeing ще трябва да се съсредоточи върху пускането на нов търговски самолет, който да добави към остарялата продуктова линия, казаха анализатори. MAX е най-новият вариант на самолет 737, който за първи път влезе в експлоатация през 1968 г.

„Като се има предвид възрастта на Ортберг – той е на 64 години – неговите приоритети може да са да стабилизира операциите, финансите и културата на Boeing“, каза Робърт Спингарн, анализатор в Melius Research, който добави, че макар да е защитник на нов самолет, "трябва да признаем, че Boeing има по-неотложни нужди."

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ