Boeing с нов изпълнителен директор и загуба от 1,4 млрд. долара за второто тримесечие

Boeing с нов изпълнителен директор и загуба от 1,4 млрд. долара за второто тримесечие

Американският авиокосмически гигант Boeing назначи ветерана от аерокосмическата индустрия Кели Ортбърг за свой нов президент и главен изпълнителен директор след продължило месеци търсене на нов ръководител, натоварвайки бившия изпълнителен директор на Rockwell Collins с монументалната задача да извади производителя на самолети от настоящата му криза, пише Ройтерс.

Ортбърг ще поеме поста на 8 август, изправен пред множество проблеми, включително съживяване на производството на реактивни самолети на компанията и възстановяване на доверието на регулаторите, индустрията и клиентите.

Boeing, един от двата глобални самолетостроителни гиганта, е в тежка репутационна криза след инцидента във въздуха на 5 януари със самолет MAX 9 на Alaska Airlines, при който се откъсна голям панел от фюзелажа по време на полет. Компанията съобщи днес, че е регистрирала загуба от 1,4 млрд. долара през последното тримесечие, тъй като продължава да гори пари.

Инцидентът от 5 януари доведе до оставка на изпълнителния директор Дейв Калхун и напускането на предишния президент на борда на компанията, тъй като регулаторите се прицелиха в културата на безопасност в компанията, която вече беше поставена под съмнение от предишни катастрофи през 2018 и 2019 г.

Малко след инцидента на 5 януари Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) забрани на Boeing да разшири производството на своята фамилия реактивни самолети 737 MAX, без да даде срок за това колко дълго ще продължи ограничението.

Американският авиационен регулатор ограничи производството на самолети 737 MAX на 38 на месец, въпреки че Ройтерс съобщи, че Boeing е произвеждал самолети през няколко седмици на много по-ниско ниво.

На 28 февруари регулаторът даде на Boeing 90 дни, за да разработи цялостен план за справяне със „системни проблеми с контрола на качеството“, който компанията представи през май. Администраторът на FAA обаче каза, че на Boeing няма да бъде позволено веднага да увеличи производството на 737 MAX.

Това доведе до по-малко доставки, което разочарова клиентите. През второто тримесечие Boeing е доставил общо 92 самолета, което е спад от 32% спрямо миналата година.

Отделът за отбрана, космос и сигурност на Boeing - един от трите му основни бизнеса, е загубил милиарди долари през 2023 г. и 2022 г., което ръководителите приписват тези резултати на надвишаване на разходите по договори с фиксирана цена.

Такива договори имат високи маржове, но оставят изпълнителите в областта на отбраната уязвими на инфлационен натиск, който намали корпоративните печалби на САЩ през последните няколко години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ