Проверката на инцидента с Boeing установи: Липсвали са болтове на изхвръкналата врата

Проверката на инцидента с  Boeing установи: Липсвали са болтове на изхвръкналата врата

Проверката на инцидента с Boeing установи: Липсвали са болтове на изхвръкналата врата

Вратата на самолета Boeing 737-9 MAX на американската авиокомпания Alaska Airlines, която се откъсна по време на полет в началото на януари, не е била правилно закрепена с болтове, сочи предварителното заключение на Националния съвет по безопасност на транспорта (NTSB) на САЩ, разследващ инцидента.

В доклада се казва, че четири ключови болта, които е трябвало да застопорят неизползваната врата към фюзелажа, са липсвали.

За това, че самолетът може да е напуснал завода на Boeing Co. без тези болтове, съобщи в края на януари The Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници.

Фюзелажът на самолета е пристигнал там през август 2023 г., след което е установено, че има пет повредени нита, чиято подмяна изисква отваряне на вратата с първо отвиване на болтовете, се казва в доклада на NTSB.

Служители на доставчика на фюзелажа Spirit AeroSystems Holdings са сменили нитовете през септември. Въпреки това на снимка на вратата, направена след затварянето ѝ, се вижда, че липсват поне три болта.

Самолетът на Alaska Airlines губи тази врата на височина около 5 км, преди да извърши аварийно кацане на летището в Портланд. Никой от пътниците не е пострадал.

Авиопревозвачът е получил този самолет от Boeing през ноември.

Според експерти по безопасността, цитирани от AP, последиците от инцидента са могли да бъдат катастрофални, ако самолетът е достигнал крейсерска височина. Налягането в кабината е можело да спадне много по-силно, а пътниците и стюардесите е можело да не бъдат закопчани.

Миналата седмица главният изпълнителен директор на Boeing Дейвид Калхун заяви пред CNBC, че проблемът е по вина на неговата компания. "Бих искал всички - всеки човек във всеки самолет - да знаят, че Боинг носи отговорност за самолета", каза той. - Ние сме отговорни за нашите доставчици. Ние сме отговорни за Spirit. Ние сме отговорни за нашето изпълнение."

Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) разследва дали са спазени правилата за безопасност при производството на самолетите MAX. Ръководителят на ФАА Майкъл Уитакър заяви във вторник, че системата за контрол на Boeing не работи, тъй като не гарантира производството на безопасни самолети. Очаква се службата да приключи разследването след около три седмици.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ