Организационната култура движи компанията

Организационната култура движи компанията

Фирмената култура събира много, ако не и всички аспекти на живота в компанията. Всяка организация има своята култура. Тя определя доколко добре организацията постига целите си. Определя как прави бизнеса си и какво дава на клиентите си.

Културата формира споделени ценности и поведение, помагащи на служителите да работят в синхрон и да се чувстват мотивирани и уважавани. Важна полза е, че подобрява ангажираността и повишава производителността.

Обаче, как се случва на практика това? Каква е културата на фирмата? Знаят ли я всички? Работят ли според нея? Кой и как се занимава с този така важен въпрос? С какви проблеми и предизвикателства се сблъскват ръководителите и служителите? Кой и как обучава нашите ръководители за създаването и поддържането на ценностите в компаниите?

Всички влияят на културата и всички се влияят от нея. Ето само някои от основните негативи при недобра организационна култура:  неясни цели и приоритети, недостатъчно сътрудничество и подкрепа, по-трудно внедряване на промени,  слаба репутация на пазара.

Всъщност, може да се проследи влиянието на тоя жив организъм, резултатите, случките от фирмения живот, които накрая формират идентичността на компанията. Това са неща, които „можем да докоснем“ или да усетим и те са съществени в професионалния ни живот.

Конференцията за Организационната култура на 10.12.24 е форум с учебна цел. Ще отговорим на много от въпросите по-горе, като основните ни цели са да привлечем вниманието на участниците, да ги накараме да се замислят, да дадем примери от „живия бизнес“, обещават организаторите.

Програмата е структурирана в 4 основни теми. Всяка започва с презентация на лектор и гост от бизнеса и продължава с панелна дискусия с 4 с още бизнес лидери. Темите са:

  1. Култура за Резултати – как културата управлява хората и бизнеса, какво е културата и какво не е, как влияе на резултатите и осигурява постигането на стратегическата посока и предназначението на компанията
  2. Култура за Лидерство – тема за ролята на ръководителя за формирането на културата, значението на стила на управление, формирането на суб-културите в различните екипи и личното осъзнаване на лидера
  3. Култура за Продуктивност – където ще говорим за продуктивните и непродуктивни култури, защо културата определя продуктивността, можем ли да я измерим тази култура и как да се предпазим от нездравословните култури
  4. Култура за Ангажираност – тема за ролята на всеки участник във формирането на културата, как да бъдем ангажирани и защо понякога не сме, какво и как можем да направим, за да влияем на културата, дори когато не сме ръководители.

Темите са логически свързани и фокусирани върху разбирането, ученето, осмислянето на опита и добрите практики, така че всеки участник да си отнесе у дома поне по няколко инструмента и идеи.

Фирмената култура оформя бизнеса и затова конференцията е подходяща за всички организации – малки, големи, с утвърдени имена или стартиращи бизнеса.

Ценностите в една култура не са случайни думи, написани някъде по стените на офиса, те трябва да са свързани с идентичността, предназначението, мисията, целите на компаниите.

Затова и са нашите примери в презентациите – събрали сме опит и практики от най-различни сфери на бизнеса, за да подпомогнем осъзнаването, разбирането и бъдещите избори, отбелязват организаторите

Какво ако всички имаме повече от тези познания и изграждаме добра организационна култура?

Такава, която ще направи компаниите по-добро място за работа и реализация, служителите – по-мотивирани и ангажирани, резултатите – по-добри! Така че, освен осъзнаване и познание, предлагаме вдъхновение!, допълват организаторите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ