Повратната точка в продажбите на BMW: ръстът е предимно от електрически автомобили

Повратната точка в продажбите на BMW: ръстът е предимно от електрически автомобили

Повратната точка в продажбите на BMW: ръстът е предимно от електрически автомобили

BMW премина повратната точка за продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене и сега генерира най-голям ръст от продажби от електрически автомобили. Това заяви главният финансов директор на компанията Валтер Мертл на кръгла маса за медиите, предава Ройтерс.

„Повратната точка за двигателя с вътрешно горене вече е налице“, каза финансовият директор Валтер Мертл, добавяйки, че според него тя е премината миналата година.

„Сегашното плато на продажбите на автомобили с вътрешно горене ще продължи и след това ще спадне леко“, прогнозира той, имайки предвид екорегулациите, които ще ограничи продажбите на такива превозни средства.

Производителите на автомобили са подложени на натиск да увеличат своите предложения за електрически автомобили, тъй като според регулаторните срокове, Китай, ЕС и някои щати на САЩ ще започнат да забраняват продажбите на нови автомобили с емисии на изкопаеми горива от средата на следващото десетилетие.

BMW постигна 15% дял от продажбите на изцяло електрически автомобили миналата година. Компанията планира да повиши този дял до 33% до 2026 г., тъй като пуска шест нови модела в своята линия „Neue Klasse“ само за електрически автомобили, което ѝ коства милиарди евро в опита да навакса технологичната разлика с конкурентите.

Все пак маржовете на BMW за двигатели с вътрешно горене и изцяло електрически автомобили няма да достигнат паритет най-малко преди 2026 г., каза Мертл, посочвайки по-високите разходи за въвеждане на нови технологии за батерии за по-късни модели.

Отстъпките са вероятни и за автомобили в определени ценови диапазони, каза Мертл, без да навлиза в повече подробности.

Производителят на автомобили се придържа към предварително обявената си цел от 3 милиона продадени превозни средства до 2030 г. с 8-10% марж в своя автомобилен сегмент, добави той - консервативна цел, която е под очаквания марж за 2023 г. от около 10,3%.

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс каза през септември, че компанията ще бъде „поне толкова печеливша“, когато продава електромобилите „Neue Klasse“ в мащаб, подкрепени от по-ниските им разходи за батерии и по-висока ефективност на киловатчас.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ