Продажбите на LVMH надминаха очакванията след подобрение в Китай

Продажбите на LVMH надминаха очакванията след подобрение в Китай

Акциите на LVMH скочиха с 14% в сряда, ден след като луксозната група отчете по-добри от очакваните продажби през третото тримесечие благодарение на подобреното търсене в Китай, което доведе до рали в целия сектор, предава Ройтерс.

Конкурентите на най-голямата луксозна група в света също регистрираха печалби, като акциите на Hermes, Kering, Richemont, Burberry и Moncler се повишиха между 5% и 9%.

Анализаторите видяха по-добрите резултати като добър знак за продължаващо възстановяване, като Бернщайн подчерта, че продажбите надминаха очакванията във всички подразделения.

Очакват се по-добри резултати в целия сектор

Анализаторите на JPMorgan заявиха, че общата среда е достатъчно положителна, за да се очаква като цяло по-добър сезон на отчитане на луксозните стоки.

Ръстът, отчетен от LVMH във вторник, представлява първото тримесечие на растежа тази година за компанията, водеща фигура в сектора с операции, обхващащи мода, алкохол и търговия на дребно.

Нейното подразделение за модни и кожени изделия, което представлява над две трети от печалбата на LVMH, се подобри спрямо предходното тримесечие, но продажбите продължиха да намаляват с 2% на годишна база.

Групата заяви във вторник, че продажбите в континентален Китай, традиционен двигател на растежа за сектора, са се превърнали в положителни и че купувачите реагират добре на новите преживявания в магазините, като например бутика във формата на кораб, открит от Louis Vuitton в Шанхай през юни. Продажбите от пътуващи китайци също се подобриха, но останаха отрицателни.

Китайският апетит за луксозни стоки е помрачен от кризата с недвижимите имоти, което задълбочава цялостния мрак в сектора, който е засегнат и от нестабилността на другия му ключов пазар - Съединените щати, където търговските войни донесоха икономическа несигурност.

Китайските граждани, които представляват около една трета от продажбите в индустрията, са допринесли за около 60% от растежа на индустрията между 2000 и 2019 г., според оценки на Morgan Stanley.

Връщането към растеж успокоява инвеститорите

Продажбите през третото тримесечие бяха успокояващи, каза Ариан Хаяте, мениджър на европейски фондове за акции в Edmond de Rothschild, позовавайки се на подобрения от „идиосинкратични“ елементи, като инициативите на Louis Vuitton, стимулиращи растежа в Китай. 

Продажбите в Азия, с изключение на Япония и доминирани от Китай, представляват 28% от годишния оборот на LVMH миналата година.

Тримесечните данни „наистина изненадаха положително инвеститорите и вероятно ще запазят инерцията на цените на акциите в сектора“, каза Стефан Баукнехт, мениджър на портфолио от акции в DWS.

Въпреки това, тъй като китайският пазар на имоти не показва признаци на значително възстановяване, икономическите данни показват само умерено положително развитие, каза той.

Акциите на луксозния сектор започнаха да печелят благоразположението на инвеститорите през последните седмици, като се очаква, че мащабните управленски и креативни промени ще дадат плодове.

Главният финансов директор на LVMH Сесил Кабанис обаче предупреди във вторник, че групата ще продължи да се сблъсква с икономическа несигурност и неблагоприятни валутни курсове през четвъртото тримесечие.

UBS, която прогнозира 4% органичен ръст на продажбите за групата през следващата година, очаква забавяне в растежа на продажбите едва през втората половина на следващата година, като колекции от нови дизайнери ще навлязат в магазините, започвайки през второто тримесечие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ