ТРАЙНА/// Неизвестно за известните: Работилница за чанти печели доверието на крал и дава старт на Лагрфелд и Армани

ТРАЙНА/// Неизвестно за известните: Работилница за чанти печели доверието на крал и дава старт на Лагрфелд и Армани

Модната къща Loewe, подобно на Louis Vuitton, има дълга история и е започнала с производството на луксозни кожени чанти. През 1846 г. двама талантливи майстори откриват работилница за кожени изделия на централна улица в Мадрид.

ГЕНИАЛЕН МАЙСТОР НА КОЖИ

Тридесет години по-късно към тях се присъединява германският майстор на кожа Енрике Льове Росберг. Нещо повече -  той се оказва маркетингов гений. Енрике залива Мадрид с плакати, изобразяващи продуктите на работилницата, което води до рязко увеличение на броя на клиентите. През 1872 г. той купува предприятието, кръщава го на свое име и постепенно започва да разширява продуктовата гама. Льове включва различни чанти, портфейли, корици за книги и други изделия. Той също така започва да използва нови материали, като например кожа на влечуги. Огромният надпис „Loewe Espana“, съчетан с уникални продукти, води до разцвета на компанията.

КРАЛ, ХЕМИНГУЕЙ, МАРЛЕНЕ ДИТРИХ

През 1905 г. марката получава титлата „Доставчик на кралския двор“ от краля на Испания Алфонсо XIII. По този начин той затвърждава репутацията на предприятито за високо качество и майсторска изработка. Съпругата му -  кралица Виктория Евгения, е чест посетител на бутика на улица „ Príncipe de Madrid“.
Сред честите клиенти на Loewe са известни личности като София Лорен, Рита Хейуърт, Ърнест Хемингуей и Марлене Дитрих.

През 1947 г. Loewe придобива ексклузивните права за продажба на дрехи New Look на Christian Dior в Испания. По това време френската марка е законодател на тенденциите в дамската мода, така че, натрупайки състояние до 60-те години на миналия век, Loewe наема свои собствени дизайнери и решава да пусне линия дамски дрехи. Важно е да се отбележи, че първата колекция на марката включва изгряващи и почти непознати дизайнери,като Карл Лагерфелд, Джорджо Армани и Лаура Биаджоти. Скоро към линията дрехи са добавени аксесоари и подаръци.

СКОК В КОНФЕКЦИЯТА

Холивдуският актьор Джеф Голдблум, прочутата главна редакторка на "Vogue" Ана Уинтур и режисьорът легенда Педро Алмодовар на ревюто на мъжката колекция пролет/лято 2025 на Loewe на Седмицата на модата в Париж през 2024 г. Снимка: Getty Images

Първата колекция от конфекционни дрехи Loewe е пусната през 1965 г., а модното ревю се провежда същата година. Тези две събития бележат повратна точка в историята на марката. Известна предимно с висококачествените си кожени изделия и аксесоари, навлизането на Loewe на пазара на конфекция позволява на компанията да затвърди позицията си на къща за висша мода, да разнообрази продуктовата си гама и да привлече нова аудитория. По този начин Loewe си спечелва репутацията на най-ценната и луксозна марка в Испания.

През 1970 г. Loewe представя своето емблематично лого, изобразяващо четири преплетени букви L, проектирани от художника Висенте Вела. През 1972 г. е пуснат на пазара първият аромат на марката, дамска композиция под названието L de Loewe. Първоначално замислен като приятен комплимент за лоялните клиенти, новият аромат се оказва толкова популярен, че е решено да бъде пуснат на пазара. Две години по-късно е пуснат на пазара и първият мъжки аромат на марката наречен Loewe Pour Homme, който бързо се превръща в лидер на испанския пазар на мъжки парфюми.

През годините модната къща е произвеждала разнообразни чанти, но моделът Amazona е първият, койтоо става един от най-знаковите. Неговата трайна популярност е затвърдила статута му на култов артикул в света на модата и аксесоарите. Днес тази чанта се предлага в разнообразие от размери, цветове и материали, което я прави универсален и класически аксесоар, който се харесва на широк кръг от клиенти.

Енрике Льове Линч, член на четвъртото поколение от династията, основава Loewe Foundation през 1988 г., за да насърчава творчеството, образователните програми и опазването на наследството в поезията, фотографията, танците, изкуството и занаятите. Дъщеря му, Шейла Льове е настоящият президент на фондацията. Енрике се присъединява към семейната компания в края на 60-те години на миналия век, когато Loewe е придобила международаа известност. Той изиграва ключова роля в разширяването на компанията на вътрешния и международния пазар през 70-те години на миналия век, особено на азиатските пазари.

КУПУВАНЕТО

През 1986 г. Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) придобива правата за международна дистрибуция на Loewe. По-късно, през 1996 г., компанията придобива изцяло марката, което е повратен момент в историята на модната къща. Това води до по-нататъшно международно разширяване и повишена разпознаваемост на артикулите. Всеки от креативните директори е допринесъл за развитието на марката. Четиримата ключови креативни директори на къщата са Нарцисо Родригес, Хосе Енрике Оня Селфа, Стюарт Веверс и Джонатан Андерсън. През 2002 г. усилията на компанията са увенчани със „Златен медал за заслуги към изящните изкуства“  -най-високото отличие, връчвано от испанското правителство.

Снимка: Shutterstock

СЛУХ С ЕМБЛЕМАТА

Има легенда, че фирменият символ-анаграма на Loewe  е измислена от самия Карл Лагерфелд. В крайна сметка, това засега не е нищо повеч от слух. Факт е, че прочутият Император на световната мода е работил на непълен работен ден в компанията в началото на модната си кариера. Джорджо Армани също започва кариерата си в Loewe. Нито един от дизайнерите обаче няма връзка със символа на марката. Той е създаден от испанския художник Висенте Вела, който е проектирал парфюмни флакони.

КЛЮЧОВИЯТ ДИРЕКТОР

Пристигането на Джонатан Андерсън през 2013 г. в средата на семейство Льове променя съдбата им завинаги. Благодарение на дългогодишния си опит в управлението на едноименната си марка JW Anderson, той осигурява на Loewe ренесанс на креативността и приемане на иновациите. Когато Андерсън пристига в модната къща, повечето от феновете ѝ са консервативни. Джонатан обаче съчетава модата с изкуството и новите тенденции, като така привлича по-млада аудитория. Известни хип-хоп и R&B изпълнители, които преди това не са клиенти на Loewe, вече стават такива. Например, Риана носи тоалет на Loewe за изпълнението си на Super Bowl през 2023 г. Не е изненадващо, че Loewe стана най-модерната марка на годината през второто тримесечие.

Под творческото ръководство на Джонатан Андерсън, ревютата на Loewe се превръщат в дългоочаквани събития от седмицата на модата. Той обича да демонстрира своя иновативен и артистичен подход към модата, както се вижда от дамската колекция пролет/лято 2023, която включвае безпрецедентни 3D, пикселизирани елементи, вдъхновени от реалния свят на Minecraft и метавселена, както и обувки, окачени на балони. Loewe отдавна си сътрудничи с художници и майстори от цял ​​свят, като умело преплита съвременното изкуство с естетиката на колекциите на Джонатан Андерсън.

Снимка: Shutterstock

Говорейки за иновации, чантата Loewe Puzzle, представена през 2015 г. и един от най-популярните аксесоари през следващите четири години. Всеки сезон чантата се пуска в нова цветова палитра и намира почитатели като Джулиан Мур и  Бионсе.  Андерсън влиза в историята, като става първият човек, удостоен с наградата „Дизайнер на годината за дамско и мъжко облекло“ на Британските модни награди. През 2018 г. той беше поканен да се присъедини към борда на директорите на Loewe. 

СКАНДАЛ С КОЛЕКЦИЯ И ПРОСПЕРИТЕТ

Снимка: Shutterstock

През 2019 г. Loewe беше обвинена в пускането на дрехи, напомнящи униформи от концентрационните лагери от Втората световна война. Черно-бялата раирана риза и панталон бяха част от капсулиранна колекция, посветена на британския художник Уилям Де Морган. Марката се извини и премахна артикулите от официалния си сайт.
Loewe се занимавае с филантропия още преди  да се превърне в моден феномен. Една от запомнящите се нейни инициативи е кампанията Knot On My Planet за спасяване на слоновете. Марката пуска специална серия от емблематични аксесоари във формата на слон, През 2021 г. Loewe регистрира дъщерно дружество в Южна Корея и пусна една от най-поразителните и запомнящи се колекции пролет/лято 2022.  

Нестандартният подход и свежият поглед върху познатите артикули, съчетани с умен маркетинг, са спечелили популярността на модната къща и любовта на модните ценители по целия свят. Тази формула е помогнала на Loewe да се изкачи до върха на световните модни класации. Например, платформата Lyst обяви Loewe за най-популярната марка на годината за 2023 г.

Марката се стреми да се превърне в лидер в сектора на първокласните кожени изделия и да е отговорна към обществото и околната среда. За Loewe това означава да бъде иновативен производител, да укрепва основите на културата, да обръща специално внимание на подбора и използването на суровини, да запазва и развива майсторството, качеството и издръжливостта.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Тръмп одобри сделката за TikTok
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)