Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|САЩ забраняват софтуера на Kaspersky заради предполагаеми връзки с Русия
САЩ обявиха, че планират да забранят продажбата на антивирусен софтуер, произведен от руската фирма Kaspersky, заради предполагаемите ѝ връзки с Кремъл, съобщи BBC.
Установено е, че влиянието на Москва върху компанията представлява значителен риск за американската инфраструктура и услуги, заяви в четвъртък министърът на търговията Джина Раймондо.
Тя заяви, че САЩ са били принудени да предприемат действия поради "капацитета и... намерението на Русия да събира и използва личната информация на американците".
"Като цяло Kaspersky вече няма да може, наред с други дейности, да продава своя софтуер на територията на Съединените щати или да предоставя актуализации на вече използван софтуер", заяви Министерството на търговията.
Касперски заяви, че възнамерява да използва "всички законно достъпни възможности", за да се бори срещу забраната, и отрече да е участвал в каквато и да е дейност, която застрашава сигурността на САЩ.
Планът използва широки правомощия, създадени от администрацията на Тръмп, за забрана или ограничаване на транзакциите между американски фирми и технологични компании от "чуждестранни вражески" държави като Русия и Китай.
Планът ефективно ще забрани изтеглянето на софтуерни актуализации, препродажбата и лицензирането на продукта от 29 септември, а новият бизнес ще бъде ограничен в рамките на 30 дни от обявяването.
Продавачите и прекупвачите, които нарушават ограниченията, ще бъдат глобени от Министерството на търговията. Министерството на търговията ще включи в списъка и две руски и едно британско подразделение на Kaspersky за предполагаемо сътрудничество с руското военно разузнаване.
Компанията отдавна е обект на внимание от страна на регулаторните органи на САЩ. През 2017 г. Министерството на вътрешната сигурност забрани използването на водещия антивирусен продукт във федералните мрежи, обвинявайки го във връзки с руското разузнаване.
Макар че седалището на мултинационалната фирма е в Москва, тя има офиси в 31 държави по света, като обслужва над 400 милиона потребители и 270 000 корпоративни клиенти в повече от 200 държави, съобщи Министерството на търговията.
Броят на засегнатите клиенти в САЩ е класифицирана бизнес информация. Въпреки това служител на Министерството на търговията, цитиран от Ройтерс, заяви, че той е "значителен брой" и включва щатски и местни правителства и компании, които доставят телекомуникации, електроенергия и здравеопазване.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.