Сделка за над $13 млрд. може да създаде най-голямата рекламна агенция в света
Американският гигант в рекламния сектор Omnicom сключи сделка за придобиване на местния си конкурент Interpublic Group за 13,25 милиарда долара, с което се опитва да създаде най-голямата рекламна агенция в света, предаде Ройтерс.
Сделката, обявена в понеделник, се очаква да привлече регулаторен контрол, тъй като се стреми да слее третия по големина купувач на реклами в света Omnicom с четвъртия по големина Interpublic. И двете компании са базирани в Ню Йорк.
Акционерите на Interpublic Group ще получат по 0,344 акции на Omnicom за всяка акция, която притежават, или по 35,58 долара на акция на базата на последното затваряне на търговска сесия за Omnicom. Това представлява премия от 21,6 на сто спрямо цената на акциите на Interpublic Groupз в края на петъчната търговия.
Акционерите на Omnicom ще притежават 60,6 на сто от общата компания, а инвеститорите на Interpublic Group – останалите 39,4 на сто. Очаква се сделката да приключи през втората половина на 2025 г. и да генерира годишни икономии от 750 милиона долара.
Джон Рен ще остане председател и главен изпълнителен директор на Omnicom, докато шефът на Interpublic Group Филип Краковски ще служи като главен оперативен директор заедно с Дарил Сим, който сега заема поста в Omnicom.
Очаква се след сливането Omnicom да има приходи от над 25 милиарда долара, на база данни за 2023 г. Тя ще се конкурира с британската WPP и френската Publicis Groupe, които генерират годишни приходи съответно от 14,85 милиарда лири (18,97 милиарда долара) и 13,10 милиарда евро (13,86 милиарда долара).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.