Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Sony се похвали с 10% скок на печалбата на фона на силен ръст в гейминг бизнеса
Японската компания Sony отчете 10% скок на оперативната печалба през първото си фискално тримесечие, надминавайки очакванията на анализаторите, след като регистрира силен растеж в своя гейминг бизнес, както и при подразделенията за музика и сензори за изображения, предаде Си Ен Би Си.
Компанията е генерирала приходи от 3,01 трлн. японски йени (20,5 млрд. долара) при прогнозирани 2,8 трлн. йени. Това бележи ръст от 2% спрямо същия период на миналата година.
Оперативната печалба пък е достигнала 279,11 млрд. йени (1,9 млрд. долара), което представлява ръст от 10% на годишна база. Прогнозата бе за оперативна печалба от 275,35 млрд. йени.
В доклада за финансовите резултати в сряда Sony посочи, че продажбите за първото тримесечие са се облагодетелствали от „значителни увеличения“ при видеоигрите и мрежовите услуги, музиката и сензорите за изображения.
Гейминг подразделението, с което Sony е известно благодарение на популярните си конзоли PlayStation, е реализирало приходи от 864,9 млрд. йени през тримесечието, което е с 12% повече от генерираните през същия период на предходната година 771,9 млрд. йени.
Междувременно отделите на Sony за музика и сензори за изображения отчетоха скокове на приходите от съответно 23% и 21%.
През май японската компания за потребителска електроника отчете разочароващ резултата за цялата 2023 г., като за малко не достигна целта си за годишните продажби на PlayStation 5. Фирмата по това време отчете общи продажби на от 20,8 млн. единици от конзолата през фискалната 2023 година, като прогнозата бе за 21 млн. конзоли.
В сряда Sony каза, че е продала 2,4 млн. PlayStation 5 единици през тримесечието до юни. Това е по-малко от 3,3-те млн. конзоли, продадени от Sony през същия период преди година.
Компанията обаче получи силен финансов тласък от продажбите на софтуер, въпреки че приходите от хардуер са намалели. Sony отбеляза, че е забелязала увеличение на продажбите на видеоигри и на продажбите на услуги - основно своята абонаментна услуга PlayStation Plus.
PlayStation Plus е абонаментна услуга, която дава на играчите достъп до онлайн мултиплейър и предоставя достъп до редица безплатни игри всеки месец.
Акциите на Sony приключиха търговията в Токио в сряда без промяна. Японските акции имаха бурни няколко дни тази седмица, като в понеделник Nikkei регистрира най-лошия си ден от срива на пазара по време на т. нар. „Черен понеделник“ през 1987 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.