United Airlines спира наемането на пилоти заради забавените доставки на самолети от Boeing

United  Airlines спира наемането на пилоти заради забавените доставки на самолети от  Boeing

Американският авиопревозвач United Airlines ще спре наемането на пилоти тази пролет заради забавяне на доставките от Boeing. Това е поредният ефект от проблемите на производителя на самолети върху един от най-големите му клиенти, съобщи CNBC.

Наемането на пилоти ще бъде преустановено през май и юни и вероятно ще бъде възобновено през юли, съобщиха Марк Чемпиън, вицепрезидент по летателните операции, и Кърк Лимахер, вицепрезидент по планирането и развитието на летателните операции. „Искахме да ви уведомим, че United ще забави темпото на наемане на пилоти тази година поради продължаващото сертифициране на нови самолети и забавяне на производството в Boeing“, пишат двамата в бележка до служителите на авиокомпанията.

Boeing се бори с множество производствени дефекти като неправилно пробити дупки на фюзелажа и  тапата на вратата, която изхвръкна от почти нов Boeing Max 9 на  Alaska Airlines  на 5 януари, което предизвика кратко спиране на самолета по-рано тази зима. В самолета са липсвали болтове за закрепване на на вратата, когато той е напуснал завода на Boeing, установи предварително разследване.

United имаше договор да получи 43 самолетаа Boeing 737 Max 8 и 34 Max 9 тази година, но очаква да получи съответно 37 и 19 от тях, според документация на компанията. Освен това имаше договорени доставки на 80 Max 10s през 2024 г., най-големият модел в най-продаваното семейство Max, но не очаква нито една от тях тази година. Самолетът все още не е сертифициран от Федералната авиационна администрация и изостава с години.

Изпълнителният директор на United, Скот Кърби, каза през януари, че превозвачът прави план за флота без Max 10.

„Както знаете, United има стотици нови поръчани самолети и въпреки че оставаме на път да бъдем най-бързо развиващата се авиокомпания в индустрията, ние просто няма да растем толкова бързо, колкото си мислехме през 2024 г. поради продължаващите забавяния в Boeing“, казаха Чемпион и Лимахер в четвъртък. „Например, имахме договорни доставки за 80 MAX 10 само тази година – но тези самолети дори още не са сертифицирани и е невъзможно да се знае кога ще пристигнат,“ поясни Скот Кърби.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ