В очакване на решение: Eurostar се опитва да опази монопола си върху ЖП превозите през тунела под Ла Манш

В очакване на решение: Eurostar се опитва да опази монопола си върху ЖП превозите през тунела под Ла Манш

Компанията Eurostar призова британското правителство да избере „надеждна дългосрочна стратегия“ за международни железопътни превози или рискува да „изостане“ от останалата част на Европа, преди регулаторът да вземе ключово решение, което би могло да сложи край на монопола му през Ла Манш, съобщава в. The Guardian.

Компанията изтъква проблемът  в недостиг на местата за настаняване и поддръжка на високоскоростните влакове.  Така операторът на високоскоростни влакове предупреди, че „преждевременно“ решение на Службата за железопътен и пътен транспорт (ORR), което позволява на конкурентите да вместят влакове в съществуващите съоръжения, може да застраши планираните инвестиции и разширяване. Вместо това, правителството призовава за „общо мислене“, за да се осигури по-голям капацитет за железопътен транспорт в чужбина, което според него би могло да доведе до повече висококвалифицирани работни места и растеж.

Eurostar е на прага на финализиране на поръчка за още 50 високоскоростни влака за обновяване и разширяване на парка си и обеща нови директни маршрути до Франкфурт и Женева.

Редица потенциални конкуренти обаче се надяват да прекъснат 30-годишният ѝ монопол върху услугите за пътнически влакове през тунела под Ла Манш. Virgin Group, британският стартъп Gemini trains и партньорство между италианския държавен железопътен оператор FS Italiane и испанската компания Evolyn са сред тези, които се борят за място

В отговор на Eurostar към регулатора, видян от The Guardian, са изложени планове за разширяване на фона на скорошния ръст на пътниците, който се е увеличил с 5% миналата година до 19,5 милиона, и споразуменията между Обединеното кралство и Германия и Швейцария за улесняване на директните маршрути.

Въпреки това, в него също така ясно се посочва какъв би бил рискът от нов оператор, споделящ депото, включително „значително въздействие върху способността за работа“ и прекъсване на работата на клиентите. Eurostar предложи ORR да установи, „че би било преждевременно да се взема каквото и да е решение“ и че „не може да се предположи, че капацитетът е действително възможен“

Гарет Уилямс, генералният секретар на Eurostar, заяви: „Вярваме, че има невероятна възможност за развитие на международния железопътен транспорт. Тъй като търсенето на устойчиви пътувания е на рекордно високо ниво, а растежът е ключово предизвикателство за страната, Обединеното кралство не може да си позволи да изостава.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Може ли промяната на океанските течения да замрази Европа?
Урсула фон дер Лайен ще се срещне с Тръмп по искане на Зеленски
Бразилският президент отправи нестандартно послание до Доналд Тръмп
Хакан Фидан обсъди срещата в Аляска и войната в Украйна с руския и украинския си колега
Додик: Получих обещание от САЩ, че отношението към Босна и Република Сръбска ще се промени
Александър Вучич обяви нови икономически мерки срещу хиперинфлацията в Сърбия
"Инвестопедия": Между 800 000 и 850 000 души в света са собственици на поне един биткойн
Преговорите за глобален договор за пластмасата се провалиха