Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Warner Bros Discovery и Paramount водят преговори за сливане
Warner Bros Discovery и Paramount Global са в ранни преговори за сливане, съобщават редица медии, цитирани от BBC.
Сделката предвижда собственикът на каналите HBO и CNN да се обедини със студиото зад филмите „Мисията невъзможна“ и CBS News. Сделката ще обедини две от холивудските студиа от т.нар „Голяма петица“, които имат обща пазарна стойност от 38 млрд. долара.
Смята се, че преговорите са на ранен етап и сделка може да не се случи.
Шефът на Warner Дейвид Заслав и шефът на Paramount Боб Бакиш са обсъдили възможна сделка по време на обяд в Ню Йорк тази седмица, според новинарския сайт Axios.
Навлизането на стрийминг платформите за предавания и филми накара традиционните медийни компании да инвестират бързо, за да се конкурират с Netflix, Amazon Video и Apple TV.
Warner и Paramount трябваше да се ангажират с дълбоко съкращаване на разходите, докато се опитват да минимизират загубите от техните услуги за видео стрийминг, достигащи милиарди долари.
В резултат на това цените на техните акции продължават да се търгуват доста под върховете, достигнати в ранните дни от навлизането на стрийминг платформите.
Според Axios главните изпълнителни директори са обсъдили как основните стрийминг услуги на всяка компания, Paramount Plus и Max (бившият HBO Max), могат да се слеят, за да се справят по-добре с конкурентите Netflix и Disney Plus.
Paramount е под голям натиск да намери купувач или стратегически партньор поради нивата на дългове, натрупани през последните години, докато разрастваше своята стрийминг услуга.
Анализатори казаха, че Warner Bros, компанията зад тазгодишния хитов филм „Барби“, има малко по-добра финансова позиция, отчасти поради някои хитри сливания.
Миналата година отделът WarnerMedia на AT&T и Discovery се сляха, за да станат Warner Bros Discovery, с портфолио, включващо Discovery Channel, Warner Bros. Entertainment, CNN, HBO, Cartoon Network и франчайзи като „Батман“ и „Хари Потър“.
Медийните съобщения предполагат, че в индустрията предстои по-голяма консолидация.
Доминацията на Netflix и други големи технологични компании в медийното пространство е неоспорима - не само по отношение на техните финансови резултати, но и чрез техните обширни портфолиа от предавания и брой абонати.
Мерките на Netflix срещу споделянето на акаунти през тези месеци доведоха до създаване на нови акаунти, най-вече в САЩ, Канада и Европа, с което общият брой на абонатите достигна 247,2 млрд. в световен мащаб.
За сравнение общите абонати на Paramount Plus са 63,4 млн., а на Warner Bros Discovery - 95 млн. към ноември 2023 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.