WhatsApp пуска нови AI инструменти за бизнеса

WhatsApp пуска нови AI инструменти за бизнеса

Meta стартира първата си програма за таргетиране на реклами, управлявана от изкуствен интелект, за бизнес в WhatsApp, обяви компанията на конференция в Бразилия. Изпълнителният директор Марк Зукърбърг обяви новите инструменти във видео, което беше показано по време на събитието, предава Ройтерс.

Съобщението бележи промяна за WhatsApp, криптирана услуга за съобщения, която силно рекламира своите идентификационни данни за поверителност и отдавна избягва видовете целеви рекламни инструменти, които са в основата на другите приложения на Meta, като Facebook и Instagram.

Гигантът на социалните медии въвежда функции за търговия и плащане в приложението от няколко години, включително инструменти за „бизнес съобщения“, които компаниите могат да използват, за да водят чатове за обслужване на клиенти и да изпращат маркетингови материали на хора, които са споделили своите телефонни номера с компаниите.

Преди това тези инструменти бяха обикновени инструменти, използвани за изпращане на съобщения до всички потребители, които са избрали да получават информация от компанията. Новите AI инструменти ще използват поведението във Facebook и Instagram, за да насочват съобщенията към тези клиенти, които е най-вероятно да ги приемат, при условие че клиентите използват един и същ избран телефонен номер в акаунтите.

Ръководителят на стратегическите пазари на WhatsApp Гилхерме Хорн каза пред Ройтерс, че тези инструменти за изкуствен интелект ще дадат на бизнеса възможността да оптимизира доставката на реклами до потребителите, които е най-вероятно да се ангажират. „Това е много важно за бизнеса, защото те плащат за тези съобщения“, добави Хорн. 

Meta увеличава усилията си да печели пари от WhatsApp, най-голямото приложение по отношение на ежедневни потребители. Въпреки популярността на услугата и впечатляващата й цена от 22 милиарда долара за придобиване през 2014 г., към днешна дата тя е допринесла само с малка част от общите приходи на Meta.

На конференцията Meta представи и нов AI чатбот, който ще отговаря на бизнес запитвания директно в чат - ранен тест за целта на Зукърбърг да убеди бизнеса да изнесе своите комуникации към автоматизирани инструменти. Чатботът ще помага на потребителите с общи заявки, като намиране на каталози или консултация с работно време, подобно на съществуващите платформи за обслужване на клиенти, базирани на AI.

Зукърбърг също така обяви, че добавя бразилския метод за незабавно дигитално плащане PIX, който някога е бил смятан за потенциален конкурент, към своя WhatsApp инструмент за плащане в страната.

PIX, проектиран от централната банка, представлява около 39% от транзакциите, направени в Бразилия миналата година, и предлага подобни услуги като инструмента за плащания WhatsApp, като парични преводи между физически лица и покупки от компании.
WhatsApp по подобен начин започна да предлага платежни услуги от конкурентни доставчици в Индия миналата година. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне