Профил: Творец
Идеята е връх в изработването на рекламата, няма спор. Агенциите често разчитат на криейтив директори, доказали се в миналото. Понякога най-добрите решения обаче идват и от млади кадри, навлизащи в занаята.
Как да може да се разбере, че един служител има висок креативен потенциал, при търсенето на човек за работа в рекламната фирма? Учени смятат, че творците имат профил, със съвпадащи характеристики при много от тях, разказва американското списание Inc.
Да, възможно е всеки да изгради и усъвършенства креативния си дух, но е факт, че свежите идеи идват по-лесно при едни, отколкото при други. Ако природата на бизнеса ви изисква постоянна иновация и личности, които да движат работата ви в нови, непознати посоки, трябва да сте напълно наясно какво точно представлява креативният човек.
Проучване на изследователи от Норвегия дава ценни знания в тази насока. Лидерът на научния екип проф. Ойвинд Мартинсен от Норвежката бизнес школа събрал група от художници, музиканти и криейтив маркетинг специалисти и ги сравнил с контролна група, съставена от мениджъри и други професионалисти, чиято работа е по-малко свързана с творческите решения и визия. Оказало се, че членовете на "артистичната група" се отличават от останалите със 7 основни черти. Ето какви:
- Асоциативна нагласа. Бурно въображение, игрив характер, богат набор от свежи идеи, способност да се отдава напълно на работата, лесно лавиране между фактите и измислицата.
- Нужда от оригиналност. Ненавижда правилата и общоприетите форми и се бунтува срещу тях. Революционно настроен заради вътрешната необходимост да прави нещо, което никой не е правил досега.
- Мотивация. Изпитва необходимост да постига високи резултати, ориентиран е към целите, има иновативен подход и подхожда към трудните въпроси с невероятна издръжливост на духа.
- Амбиция. Има нужда да бъде влиятелен в групата и обществото си, да привлича внимание и да получава признание за работата си.
- Гъвкавост. Умее да гледа на проблемите под различни, изненадващи ъгли и да измисля оптимални и оригинални решения.
- Ниска емоционална стабилност. Често изпитва негативни емоции, настроенията му се менят по-често от обичайното, крехка самоувереност.
- Лоши социални умения. Обикновено не се замисля много за другите, инат е и непрекъснато намира грешки и пропуски в идеите и хората около себе си.
Както виждате, някои от тези характеристики са положителни (например мотивацията) или неутрални (асоциативната нагласа). Други обаче не звучат толкова привлекателно. Бихте ли искали на съседното бюро да се засели човек, който трудно поддържа емоционалната си стабилност и социалните си отношения? Вероятно не.
Мартинсен признава, че компромисът при назначаването на творческите натури е неизбежен. "Креативните хора не винаги са толкова практични и ориентирани към стабилни резултати, колкото другите", отбелязва той. Съветът му е, че когато един работодател иска да влее творческа кръв в екипа си, "е разумно да се направи анализ на позицията, за да се оцени значението на креативността спрямо способността за сътрудничество и нуждата от нея".
С други думи, добре помислете дали някои трудни черти на характера са приемлив компромис, щом получавате нов извор от идеи. Много експерти предупреждават, че често случаят не е такъв и предлагат да търсите средния път – малко по-слаба креативност, но по-добра способност за работа в екип. Щом сте наясно какво ви е необходимо, крайното решение е ваше.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.