Размисли за количеството, качеството и Стивън Кинг

Размисли за количеството, качеството и Стивън Кинг

Колко голям обем от съдържание трябва да се напише, за да се създаде нещо хубаво? Наистина ли е вярно, че ако човек създаде хиляди текстове, той едва ли би родил качествено четиво, защото е количествен автор? Ами ако сложим на мястото на думата "човек" в предишното изречение "компания", а на мястото "текстове" - "продукти"? 

Един от най-продаваните автори на Америка - Кралят на ужаса, Стивън Кинг, разсъждава за качеството и количеството на модерното съдържание и защо от количеството може да се родят качествени неща. Авторът Илан Мокъри го цитира в сайта на американското списание Inc. и предлага размисли по темата.

Ето какво пише Мокъри. 

Както в света на бизнеса, така и в изкуството има школи на мисълта, които се отнасят към качеството и количеството като към две изолирани, обратни една на друга и все пак свързани равни части от едно цяло. Смята се, че колкото повече произвеждаш, толкова по-малко време ще имаш да се задълбочаваш в мислене за качеството на една продукция. Колкото по-малко създаваш, толкова повече време ще имаш за перфекционизъм. 

Защо това мислене, което дели нещата на черно-бели, е толкова привлекателно? Отчасти, понеже е просто и отчасти, понеже често (но не винаги) е вярно. В действителност, процесът на произвеждане на качествен продукт варира от автор на автор и от проект на проект. Но това, което е ясно при всички случаи, е че количеството и качествното не е задължително да бъдат противоположни сили. Въпреки че е лесно да се достигне до това заключение. 

Неотдавна Стивън Кинг разсъждава по въпроса за тях в есе, публикувано във вестник "Ню Йорк Таймс" под заглавието "Може ли един романист да бъде твърде продуктивен?". Кинг изброи няколко автори в световната литературна история, написали над 500 книги под собственото си име или чрез псевдоним. Те са създали предимно творби, които се забравят. Например Александър Дюма. Той е най-прочут с "Граф Монте Кристо" и "Тримата мускетари", но това са едва два от всичките му над 250 романа. Друг пример - Айзък Азимов - една легенда в жанра на научната фантастика, е написал над 500 книги.  

"Никой не би оспорвал, че количеството гарантира качество", смята Кинг. "Да се предполага, че количеството никога не произвежда качество ме удивява - като снобско, нелепо и доказуемо невярно твърдение", пише той. И посочва, че в света на изкуствата качеството е много субективно. В бизнеса има сравнителна субективност в ранната фаза на иновативните проекти. Когато хвърляш идеи срещу стената, чудейки се как светът ще се промени в следващите 5 години, все още не се огъваш под напора на измерителите "брой клиенти", "продажби", "печалби". Чрез тях твоята идея в крайна сметка ще бъде оценена. 

Заслужава си да се обърне внимание на въпроса "Има ли връзка между количеството и качеството при развитието на моята иновация?". Отговорът трябва да бъде "Да". В статия в Harvard Business Reviewозаглавена "5-те условия една компания да бъде истински иновативна", се посочва, че всяка разбираема иновация трябва да измерва както вложенията, така и елементите, изпускани в хода на разивитето на идеята, като и двете са количествени измерители. Под вложения се имат предвид месечните пари и трудът на служителите, отдаден в иновацията, наред с общото качество на суровите идеи, които са генерирани. Второто е качество + количество на идеите, които навлизат в процеса на създаване. Тук се измерва колко дълго е необходимо, за да се превърнат идеите в концепция или прототип. 

Стивън Кинг работи чрез своя собствена версия за качествен контрол. Обратната връзка от читателите, които са негови клиенти, е голяма част от този контрол. В интервю за "Ню Йорк Таймс" от тази седмица той казва "В писането, начинът да се справиш със слабостите е да ги разпознаеш. Човек може да го стори, като чете критика, която се фокусира само върху едни и същи негативни неща. Ако повечето критици казват, че нещо не е хубаво, то най-вероятно не е хубаво". 

Ключовият извод: Всеки автор и всяка компания, пълна със създатели на идеи, трябва да знаят, че има връзка между количеството и качеството. И ако искаш да знаеш каква е тя, може да я измериш за период от време, вслушвайки се в обратната връзка на другите и активно обновявайки творческия си процес, в отговор на нея.

Може би, също както Дюма, и вие имате две гениални идеи на всеки 250? Но няма как да разберем, докато не произведете всичките 250 и те не бъдат подложени на изпитанието на времето! 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борба с водната криза: Англия строи два нови язовира за първи път от 30 години
На днешната дата, 31 май. Международен ден за борба против тютюнопушенето
Премиерът Росен Желязков прие покана на Зеленски за срещата "Украйна-Югоизточна Европа"
Румен Радев: Начинът е нова политическа алтернатива да се противопостови на завладяването на страната
Rakuten Viber представя нови интерактивни инструменти за по-ефективна бизнес комуникация
Тръмп подготвя двойно увеличение на митата за внос на стомана и алуминий
Времето: Нови следобедни валежи се задават от запад
Четвърт милиард пчели излетяха на свобода от преобърнат камион в САЩ, властите предупредиха населението