БДЖ прехвърля губещите линии на общините

БДЖ прехвърля губещите линии на общините

БДЖ иска да прехвърли на общините отговорността за съществуващите крайградски влакове, които са губещи. Ако местните управи решат, че искат влаковете да пътуват, ще поемат разходите за тях, срещу което ще получават полагащата се за съответната линия държавна субсидия, която сега се дава на БДЖ. Алтернатива за общините е да заменят влаковете с автобусни превози, пише „Труд”.

На практика така държавната фирма прехвърля на кметовете отговорността за закриване на нерентабилни линии. Транспортното министерство се опита да затвори част от тях от началото на тази година, но се отказа заради масовото недоволство на пътници и местни власти.

Схемата с прехвърлянето се предлага в 7-годишна стратегия за развитие на БДЖ. Тя ще бъде представена от транспортното министерство тази седмица и ще се внесе за одобрение в парламента.

В нея е заложено да се промени начинът за изчисляване и плащане на субсидията. Сега тя се дава за пропътувано разстояние от влаковете. Предлага се в бъдеще подпомагането да бъде на брой пътници, което със сигурност ще намали средствата за много от линиите.

В момента в България пътуват 364 крайградски влака. Всички са губещи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Уникална колекция от 46 жълти Ferrari-та отива за продажба на търг
Три начина да подобрите качеството на вашите идеи
Заради западните санкции: Рекордни обеми петрол се съхраняват на танкери
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
Бюджетните драми на Княжество България: Как се харчат държавните пари след Освобождението?
На днешната дата, 6 ноември. Рождениците днес
Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
EК временно спира изплащането на 215 млн. евро от Плана за възстановяване и устойчивост на България