Удължават изложбата на Роден до 28 септември
Изложбата "Метаморфози" на прочутия френски импресионист Огюст Роден ще гостува в София по-дълго от планираното. Поради големия интерес към нея Националният музей за българско изобразително изкуство (НМБИИ) удължава срока, в който тя може да бъде посетена, до 28 септември 2014 г./неделя. Това съобщават негови представители.
"Благодарение на сътрудничеството на Френското посолство в София и на Министерство на културата, както и на музея "Роден” в Париж, който безвъзмездно предостави 80 скулптури от гипс и бронз и 20 рисунки с молив и акварел на артиста, българската публика има възможност да се докосне на живо до творбите на забележителния френски творец", посочват от музея.
Изложбата се превърна в едно от най-посещаваните културни събития в България за годината. Досега около 50 000 любители на изящното изкуство (32 000 продадени билета) са се насладили на творбите на изящния майстор. Освен това събитието е привлекло и посетители от света.
Експозицията е организирана в 6 секции. В първата секция зрителите имат възможност да се запознят с фигури от монументалната творба на Роден "Портите към ада". Между тях са прочутата композиция "Мислителят", която изобразява както Данте, така и автора като създател, и "Ева", вдъхновена от "Робите" на Микеланджело, "Свети Йоан Кръстител" и монументална версия на "Крачещият мъж", с тегло около половин тон.
Отделни елементи от творбите, са сред акцентите в раздела "Фрагментация на фигурите". "Минотавър", "Ирида", "Кентавърката" са между "илюстрациите" на ключовия за Роден метод асамблаж (съчетания от различни фигури или елементи от тях) в едноименния раздел от изложбата.
Кракът на "Мислителят", дясната ръка на "Музата на Уислър" и други се превръщат в самостоятелни скулптури, поставени върху специални постаменти в секцията "Ролята на цокъла".
След 1900 г. уголемяването заема значителна част от творчеството на Роден - показано е в петия раздел на "Метаморфози".
Шестата секция е посветена на рисунките, които не са предназначени за публика и са показвани чак след 1900 г. Куратор от френска страна на това изключително успешно културно събитие е Софи Биас-Фабиани, а от българска - Борис Данаилов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.