Нова книга за Мариса Майер излезе на американския пазар
Нова книга на Никълъс Карлсън, озаглавена "Мариса Майер и битката за спасение на Yahoo!" излезе на американския пазар и се предлага в Amazon от два дни.
Business Insider публикува откъси от нея. Една от любопитните сюжетни линии проследява как макар да е била съветвана да уволни хиляди хора след като оглави Yahoo през 2012 г., Майер упорито е отказвала. Три пъти тя взема решението да не съкрати 5000 души. Прави го въпреки съвета на инвеститора от Силициевата долина Марк Андърсън, който й казва, че това е най-добрият начин да се спаси една компания.
Андерсън не бил единственият на мнение, че масовите съкращения са път към възстановяването на лидерската позиция на Yahoo. Членовете на борда на директорите, който назначили Майер, също искали драстични съкращения. Предшественикът й Скот Томпсън вече бил работил в тази насока. Освен това старшите изпълнителни директори в компанията планирали сделки с Microsoft и Google, които щели да доведат до големи съкращения.
На 12 октомври 2012 г., по време на среща на директорите на Yahoo със служители, служител на компанията запитал от публиката дали слуховете за съкращения са верни. Стоейки на сцена пред голяма лилава завеса, Майер отговорила: "И има ли тайни преговори да се правят масови съъкращения и масови реорганизации? Не, нали? Водила ли съм аз разговори за това с хора? Не съм. Това нещо, което аз решавам ли е? Да. Вероятно сте чували някои от коментарите на Марк Андърсън и други за това как много хора може да бъдат освободени. Чувала ли съм аз някои от тези мнения? Да. Тази тежест на решението пада ли върху мен? Да. Обмисляла ли съм планове да го сторя? Не съм."
Мариса Майер казала, че Yahoo все пак ще трябва да направи някои промени, но иска те да са малки. "Няма да ви съкратя, няма да съкратя приятелите ви или 10 000 други хора", казала тя и с това я запомнили мнозина от присъстващите. В залата настъпили аплодисменти, разказва книгата.
След това, вместо намаляване на работната сила, Майер наложи по-строг контрол върху разходите и подобри базата от таланти в Yahoo чрез система за оценка на представянето на служителите (QPR).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.