8 прости неща, които не трябва да правите на фирменото парти

8 прости неща, които не трябва да правите на фирменото парти

Отново е това време от годината, в което хората през деня са луднали от всичко, което трябва да свършат преди празниците, а вечерта трябва да вместят в графика си и празнични партита. Затова смятаме за свой дълг да ви предупредим какво не бива да правите на коледните партита, благодарение на Business Insider. Тук ще се ограничим само с най-елементарните, но и най-често пренебрегвани правила.

Ето нещата, които не бива да правите:

Да прекалите с пиенето
Алкохолът е нещо съвсем нормално на празник. „Оливането” обаче не е. Вероятно имате колеги, с които не е проблем да се напиете другарски до безпаметност (извън офиса, разбира се). Предполагаме обаче, че това не важи за всички служители на компанията, а пък за шефовете имаме дълбоки съмнения. Извод – пийвайте си, но внимавайте с темпото и си спазвайте мярката. Това е едно от най-очевидните, но и най-редовно нарушавани правила.

Да се придържате към вашата групичка
Всеки има своята малка „банда” от колеги, с които общува повече от другите. Празничното парти обаче е най-подходящият момент да излезете от тесния си кръг. В крайна сметка през цялата година общувате най-вече с тези хора. При това опитът сочи, че можете да намерите приятел или сродна душа сред хората, които обикновено не забелязвате в офиса (или те не забелязват вас) и единственото, което си казвате е „здрасти”.

Да говорите за работа през цялото време
Да не говорите по служебни въпроси е друго елементарно правило, което обаче е редовно и грубо погазвано точно на празничните партита. Колкото и да ви се иска да споделите с колегите си нещо за досадната работна среща в понеделник – не го правете. Първо, защото колегите ви най-вероятно знаят това, което ще им кажете. Второ, и по-важно - празникът е този кратък миг от годината, в който можете да си позволите да не говорите за работа с колегите си. Дори ако искате да си го причините, не го причинявайте на тях.

Да клюкарствате или да се оплаквате
Отново, никой не иска да слуша оплакванията ви точно на празника. И вие не бихте искали да слушате чуждо мърморене, нали? Клюките по адрес на колеги също са много лоша идея. Първо, защото развалят атмосферата и второ, защото е твърде лесно една изпусната или дочута реплика да създаде трайни проблеми, каквито не бихте искали да имате. Ако много държите да споделите някоя офисна клюка, запазете я за друг път.

Да поканите твърде много хора
Фирменото парти е всичко друго, но не и подходящ момент да поканите всичките си приятели, за да се насладите на безплатната храна и напитки. Поканете само един човек на партито, на което сте поканени. Преди това обаче е чудесна идея да попитате домакините дали изобщо е уместно да заведете някого. Помнете, че идеята на фирменото парти в крайна сметка е да общувате с колегите си.

Да игнорирате „дрескода” (ако има такъв)
Спомняте ли си момента, в който Бриджит Джоунс се озова по заешки костюм на градинско парти, пълно с официално облечени гости? Нещо подобно, макар и не толкова драматично може да се случи и на вас ако махнете с ръка и решите да отидете на парти със старите си скъсани кецове (например). Ако не сте сигурни какъв е дрескодът на партито и дали изобщо има такъв – питайте и ще получите отговор.

Да мълчите през цялото време
Възможно е да сте срамежливи по природа и да замлъквате конфузно когато срещнете непознат човек. Това е жалко, защото пропускате ценна възможност за комуникация. Няма проблем, решението е лесно. Не сме първите, които казват това, но ето, ще го кажем – подгответе се. Предварително си намислете теми за неангажиращ разговор. Обмислете как да реагирате или какво да кажете в някои често срещани ситуации, като запознанство, наздравица или неочаквано получен комплимент. Това ще ви освободи от напрежението и ще изтрие неловките мълчания. Проста тактика, която върши чудеса.

Да забравите да благодарите на организаторите
Да благодарите на организаторите е невероятно елементарен, но изключително важен жест. Нямате никакво извинение да го пропуснете. Бъдете сигурни, че ще бъде оценен от хората, които са се потрудили, за да организират партито.

Още любопитни новини четете ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ