Джеймс Бонд срещу Amazon
Изминаха три години от излизането на последния филм за Джеймс Бонд, а все още няма информация за заснемането на следващата серия. Amazon, която е собственик на франчайза за Джеймс Бонд, и Eon Productions, която има творчески контрол, имат много различни виждания за това какви трябва да бъдат филмите. Това заплашва да забави излизането на новата поредица с още години и дори може да сложи край на целия проект.
Компанията Amazon, която искаше да стъпи на пазара на стрийминг платформите и се нуждаеше от качествено съдържание за тази цел, намери това, което смяташе за печеливша ситуация. През май 2021 г. тя плати 8,5 млрд. долара за филмовата компания Metro-Goldwyn-Mayer (MGM).
Amazon получи правата върху филми и франчайзи, включително „Роки“, „Розовата пантера“ и „Магьосникът от Оз“. Но перлата в портфолиото на MGM беше Бонд.
Според The Wall Street Journal (WSJ), който е разговарял с две дузини хора, близки до ситуацията, още преди сделката да бъде финализирана, ръководителите на Amazon са правили грандиозни планове да използват Bond, за да натрият носовете на Netflix, Disney+ и Apple TV+. Обсъждало се е създаването на телевизионно шоу за Джеймс Бонд, заснемането на сериал за мис Мънипени и други подобни.
Всички тези планове обаче се сблъскват с непреодолимо препятствие - компанията Eon Productions, която продуцира всички филми за Джеймс Бонд, и нейната съсобственичка Барбара Броколи, дъщеря на продуцента на Бонд Албърт Броколи и вярна последователка на работата на баща си. Eon Productions притежава авторските права и търговските марки върху всички герои и всички материали във филмите за Джеймс Бонд.
Затова Барбара Броколи и нейният полубрат Майкъл Уилсън, който получава контрола над Eon Productions от Албърт Броколи, контролират почти всички аспекти на филмите за Бонд, т.е. те решават кой ще играе ролите, какъв ще бъде сюжетът и сценарият. Поради възрастта си Майкъл Уилсън се е оттеглил от бизнеса и всичко се ръководи от неговата сестра. Тя стриктно следи да не се изопачават основните сюжетни линии и за приемствеността на съдържанието в цялата поредица. По време на снимките тя лично контролира творческия процес.
Според WSJ, позовавайки се на свои източници, г-жа Броколи винаги е казвала, че Amazon не е място за Джеймс Бонд, като се има предвид, че основната дейност на компанията е да продава всичко - от тоалетна хартия до прахосмукачки.
В кръга на приятелите си г-жа Броколи нарича Amazon "идиоти". Тя се възмущава от факта, че Amazon нарича Бонд съдържание, че компанията е готова да мине без мащабна рекламна кампания, ограничавайки се до реклама и препоръки в услугата Prime Video, не е готова да види жена и небританец в ролята на Бонд (в същото време цветът на кожата и сексуалната ориентация на агента не я притесняват толкова), не е съгласна с предложените от Amazon варианти за антагонист и т.н. Единственият проект, свързан с Бонд, в който Амазон и Барбара Броколи си сътрудничат до момента, е риалити шоуто „007: Пътят към един милион“. Първият сезон, който се подготвяше преди MGM да го купи, беше пуснат, работи се и по втория, но едва ли може да се каже, че е нещо много популярно сред публиката.
Както отбелязва WSJ, Барбара Броколи, с отношението си към новия собственик на франчайз, може да си позволи да не бърза с пускането на новата серия в производство. Очевидно това е вариантът, към който г-жа Броколи клони. Във всеки случай, когато през ноември, на церемонията по получаването на почетен „Оскар“, тя благодари на филмовата академия за оказаната чест на продуцентите и на баща си за това, че „й е дал най-невероятния живот“, тя не каза нито дума за Amazon.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.