Неизвестно за известните: Три поколения от фамилия Фурлането стоят зад днешния блясък на Furla
Основателят на известната италианска модна марка Furla Алдо Фурлането се ражда в края на XIX в., в малкия регион Венто, разположен в Северна Италия. Семейството на Алдо е скромно, радителите му са обикновени италиански работници. По време на Първата световна война къщата на семейство Фурлането е разрушена, и семейството трябва да се премести в Болоня. След няколко години младият мъж се жени за девойката Маргарита. Ходът е успешен, защото именно тя ще помага и подкрепя Алдо, докато той работи върху създаването на световно известната марка. На младото семейство се раждат три деца - Паоло, Карло и Джована, които ще помагат усърдно на баща си в направата на оригиналните артикули. За разлика от много други семейни бизнеси, след смъртта на Алдо, те не разделят собствеността, а продължават да управляват семейната фирма заедно.
Но да се върнем към историята за появата на прочутата марка.
През 20-те години на миналия век Алдо Фурлането пътувал из Европа и продавал модерни по онова време аксесоари за жени. По време на тези пътувания, той установил, че жените се нуждаят от нови и изискани дрънкулки. Но тази работа не му била на сърце. Алдо мечтаел да създава нови стилове и качествени, изтънчени кожени изделия. Така през 1927 г. Фурлането отваря собствена работилница, където заедно със съпругата си, започва да произвежда и след това да продава собствени аксесоари за коса и дребни кожени аксесоари. Ще бъде направо подценяване, ако кажем, че това начинание е било рисковано. Но започването на нов бизнес никога не е било лесно. Алдо отделил още няколко години за икономическо укрепване, а след това упял бързо да се домогне до успеха и да заеме своя ниша на пазара.
Първи сериозни трудности и оцеляване
Сериозните трудности дошли с началото на Голямата депресия и Втората световна война. Но компанията успяла да оцелее и през 1955 г. Алдо отворил първия си магазин на Via Ugo Bassi, в сърцето на Болоня. Магазинът за кожени аксесоари получава името Furla. Продуктовата гама, представена в него е различна от това, което сме свикнали да виждаме днес. По нова време това, което се предлагало е било по-скоро мултибранд – Алдо избирал най-доброто, пътувал през Италия, Германия и Словакия и го предлагал на своите клиенти.
Успехът обаче дошъл при семейство Фурлането почти 20 години по-късно, когато децата на Алдо пускат първата серия чанти с марка Furla. В началото на 70-те години компанията започва да произвежда собствена марка чанти. Дизайнерското напраление оглавила дъщерята на Алдо - Джована. Освен това, тя и братята Карло и Паоло се заели с организацията на бизнеса и стратегията за развитие на марка. Въпреки това, едва в края на 70-те години на миналия век Furla става известна малка, която получава ласкави оценки от най-известните модни експерти в света. През 1977 г. децата на Алдо създават първата собствена колекция кожени чанти, която жъне мигновен успех.
За пореден път семейният подход дава своите плодове - марката придобива свой разпознаваем стил, а още през 80-те години на миналия век в Париж и Ню Йорк открива и свои фирмени магазини. Не след дълго е създадена мащабна търговска мрежа в 64 държави - от Япония до САЩ. Днес компанията притежава 302 бутика и над 1000 магазина и търговски отдели в големи търговски центрове като Bloomingdales в Ню Йорк и Selfridges в Лондон. За укрепване на международният успех на марката, са създадени чуждестранни подразделения. През 90-те години те са оглавени от представителя на третото поколение на семейството - Микеле Фурлането. Той отговаря за дейностите на Furla в Обединеното кралство и Съединените щати.
Нови пътища в бизнеса
В началото на 2000-те години Furla започва производството на обувки, а скоро на витрините на фирмените магазини се появяват и маркови лънчеви очила и часовници. През 2002 г. компанията подписва лицензионно споразумение с De Rigo – компанията влиза в челната тройка на една от най-големите в света производители на очила. Договорката е компанията да произвежда слънчеви очила под марката Furla. През 2006 г. година е подписано друго лицензионно споразумение, този път със Citizen по производство на механизми за часовници Furla. Ръководителят на модната къща Furla Джована Фурлането /на снимката/, постига успех в поддържането популярност на марката през XXI в. и увеличава продажбите по света. Но нейните бизнес постижения не свършват дотук. Джована създава изключителната модна линия чанти Giovanna Furlanetto for Furla.
Експеримент с рекламата и естествени модели
Furla става първата компания, която се решава на експеримент – главни герои на нейните реклами, да бъдат не кино и и спортни звезди, а нейните служители. „Женският образ на компанията“ - точно така е наречен мини-проектът, в който всички работещи жени във Furla позират като истински модели. През 2015 г. Furla откри центъра Palazzo в сърцето на Милано - собствен свят на марката в сърцето на италианската модната столица, което само по себе си говори за голямо ѝ признание. Furla полага огромно внимание и грижа, за да отговори на модните тенденции и да отправи свеж поглед към бъдещето. По този начин компанията е рефлективна за нуждите на своите клиенти и предвижда техните желания. Вероятно затова средната възраст на служителите в компанията е 36 години.
Оригинални материали
Чантите Furla са визитната картичка на марката. Те са изработени от висококачествени материали, включително кожа от питон и крокодил, както и рядката, изтъркана кожа напа. Политиката на марката гарантира, че всяка чанта ще зарадва собственика си повече от един сезон, но и доста повече от този период - както по качество, така и по уместност на дизайна, който отговаря на дългосрочния тренд. Навсякъде Furla привлича млади хора за дизайнери, които да създават нови колекции и и така да подкрепя изгряващи таланти. Започнала като семеен бизнес, днес Furla е изградена върху усърдната работа на три поколения от семейство Фурлането. По време на сезонните разпродажби, марката Furla също предлага на клиентите си намаления, но компанията не разчита на огромни продажби от това. Именно поради това отстъпките за чантите обикновено варират в рамките на 10-20%. Марката се позиционира като артикули „без възраст“ и не ограничава жените в избор на размер.
Женственост и елегантност са две тенденции, които марката се стреми да поддържа в своите продукти за жени. Високото качество и нестандартният дизайн на продуктите са оценени от милиони фенове. Ярките детайли и украса правят всяка нова колекция ненадмината и луксозна. Продуктите са позиционирани във високия ценови клас, но това е наистина оправдано, защото техните почитатели ценят дизайна на всичко под бранда. Всички продукти на компанията са насочени към мъжка и дамска аудитория от различни възрасти. Всеки, който има за цел да не пропусне възможността да се сдобие с модерен кожен артикул на компанията, следи пускането на нови колекции на Furla.
Проект за дизайнери и вярност към Италия
Фурла привлече внимание и с проекта си Talent Hub - програма за откриване на млади хора с креативно мислене. Като част от програмата Talent Hub, в компанията творят много талантливи дизайнери.
Много известни италиански марки преместиха производството си в Китай. Furla е различна от тях в това, че създава основните си линии директно в Италия. От Furla обясняват, че не рискуват да изнесат производството си навън Италия, за да не се загуби онзи „занаятчийски“ стил, характерен за италианската традиция, както и огромния културен багаж, който винаги е бил отличителна черта на Италия, обясняват от компанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.