1 млн. долара награда за почитател, създал реклама за чипс

Четири реклами на PepsiCo Doritos и Pepsi MAX, създадени от почитатели на продуктите на марката се наредиха след 10-те с най-висок рейтинг по време на Super Bowl – финалът на американската футболна лига. Това сочи традиционната класация на вестник USA TODAY.

Рекламата на Doritos, озаглавена „Атаката на кучето мопс”, постигна най-висок рейтинг и донесе на създателя си Джей Ар Бърнингам награда от 1 милион долара и договор за създаване на още една реклама за Doritos и Pepsi MAX през 2011 г.

Това е вторият случай в историята, когато реклама, създадена от клиент, оглавява класацията USA TODAY Ad Meter. В основата на сюжета на рекламата е куче порода мопс, което е обсебено от чипса Doritos и собственикът му сериозно подценява способността му да се сдобие с любимия си снакс.

Друга аматьорска реклама на Doritos - „Грижа за дома”, се нареди на трето място в класацията на вестника. Авторката й Тайниша Уилямс получи парична премия в размер на 400 хил. долара. Нейната реклама показва отчаян младеж, който е в дома на свой приятел и се опитва да възстанови щетите, нанесъл на къщата в  отсъствие. Когато открива лечителните свойства на чипса Doritos, той дори възстановява повече отколкото е счупил, като връща към живота починалия дядо на приятеля си.

На четвърто място се класира рекламата на Pepsi MAX „Любовта боли” ("Love Hurts"), която също е създадена от американски потребител на напитката - Брад Бусли.

Общо 6 реклами, създадени от потребители за Doritos и Pepsi MAX, бяха излъчени по време на финала „Супербоул”. Всички те бяха избрани сред 10 финалисти, селектирани от измежду повече от 5600 предложения в рамките на конкурс, озаглавен „Да разбиеш Super Bawl. Гласуване между потребителите определи 4 от 6-те реклами, които да бъдат излъчени, а останалите 2 бяха определени от мениджъри на Doritos и Pepsi MAX.

 

Всички 10 финалисти получават по 25 000 долара и билет за финала „Супербоул”. Големите награди са както следва:

  • 1 милион долара за рекламата, която е първа в класацията на USA TODAY
  • 600 000 долара за рекламата на второ място в класацията
  • 400 000 долара за трето място

Рекламата, спечелила първа награда, можете да видите тук

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ