10 съвета как да се превърнете във всепризнат експерт

10 съвета как да се превърнете във всепризнат експерт

10 съвета как да се превърнете във всепризнат експерт

Всеки предприемач измерва щетите, които му е нанесла кризата и първите разходи, които орязва, разбира се са тези за реклама. Но това не означава да се откажете от тази активност. Напротив, дори и без бюджет, тя може да се превърне в златна възможност да разширите маркетинговата си стратегия и да придобиете част от пазарният дял на вашите конкуренти.

Ключът към това е маркетинг без малко или никакви пари, чрез усилия като ангажираност към обществото и публикуване в местните медии. Другият начин обаче е по-вълнуващ и обоготяващ - да си спечелите славата на всепризнат експерт, който бива канен от медии и организатори на форуми и семинари, за да говори, пише и дава своите съвети към аудиторията.

Ако това ви интересува, вижте 10 идеи, които ще ви помогнат за относително кратко време да се превърнете в такъв специалист:

1. Научете повече за това, което е важно във вашият сектор днес и бъдете постоянни

Във всяка търговска ниша има поне едно или повече издания, свързани с нея. Вземете няколко от тях (поне 3) и ги изчетете подробно. Обърнете особено внимание на това какво в момента е в умовете на лидерите в тази индустрия. Редакторите и авторите в едно такова издание много добре знаят какво е най-добре за бизнеса. Затова е изключително важно да сте вещ по тези въпроси и да имате ясно становище по дадена тема, тъй като се целите високо.

2. Обърнете внимание на рекламите

Те ще ви покажат какво ново и важно се разиграва във вашата област. Чрез тях ще научите и какво се говори за водещите фирми и техните продажби.

3. Напишете статия и я предложете за публикуване в някое от изданията във вашия бранш

Това не е толкова трудно, колкото изглежда. Веднъж направили това, вие ще се превърнете в автор на публикации в престижно издание. Ако имате проблеми с публикуването на ваш материал, напишете имейл до редактора или коментирайте някоя статия. Така по-лесно ще започне комуникация помежду ви.

4. Направете си уеб страница и блог

Започнете да общувате с пазара, обсъждайте браншовите въпроси и създайте открит форум, в който участвате като експерт. Отбележете вашето участие както и ангажиментите, които поемате към подобряване на условията за бизнес във вашата сфера на дейност. Освен това може да изложите вашите препоръки и да публикувате материали, включително прессъобщения, коментари и др.

5. Предложете да говорите пред аудиторията на някой местен колеж или университет

Голяма част от хората в гъсто населените места живеят близо да бастиони на висшето образование. Предложете на някой професор или декан на факултет да изнесете лекция по тема, която е от значение за вас и аудиторията пред която ще говорите. Без заплащане, разбира се.

6. Организирайте свой семинар

Това е лесен начин да продължите своето израстване сред бизнес обществото.

7. Станете корпоративен говорител

Ако предметът на вашата тема е обвързан с търговско приложение, може да ви се отвори възможност да говорите след края на работния ден, по време на обяд или дори на бизнес срещи. Да бъдете публичен говорител на водещи фирми и корпорации в даден бранш ще ви даде определени привилегии пред конкурентите.

8. Изпратете прессъобщения в местните медии

Публикувайте вашите препоръки и промотирайте вашите лекции, публикации, семинари и всякакви други дейности, с които се захващате. Важно е да привлечете внимание на широката общественост върху себе си.

9. Присъединете се към националната търговска организация свързана с вашата сфера на дейност

Предложете им да публикувате в техния бюлетин всеки месец своя колонка с интересни аспекти от индустрията. Разбира се, отбележете името и бизнеса си деликатно в края на всяка публикация. Една такава възможност ще ви направи доста уважаван експерт в бизнес консултациите.

10. Направете кратко изявление на търговско изложение на браншовите организации

Подгответе свой щанд на такъв форум, ако имате тази възможност, разбира се. Всички тези опции ще ви спечелят огромно доверие и видимост. Говорете пред публика, станете спонсор на дадено събитие - хората трябва да забелязват вашето присъствие.

Доналд Тодрин за сп. Entreprenuer

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ