11 бързо развиващи се тенденции в дигиталния маркетинг

11 бързо развиващи се тенденции в дигиталния маркетинг

Пазарът се развива в стремителния "digital" ритъм. Печелейки все по-голямо доверие сред клиентите, дигиталните технологии променят нашата реалност. На какви тенденции в тази област ставаме и ще ставаме свидетели?

1. Пазарът расте, а специалистите не достигат

Днес дори и най-консервативните компании влагат все по-големи ресурси в онлайн маркетинга. Освен това изискванията на клиентите стават все по-сложни и за реализацията им е нужно да бъдат използвани все повече професионалисти от различни отрасли. А те, оказва се, са дефицитни.

2. Всяка рекламна агенция – с дигитален отдел

Големите рекламни агенции създават нови отдели, по дигитален маркетинг, като по този начин разширяват специализацията в услугите, които предлагат. В същото време пък се появяват рекламни компании, тясно специализирани в дигитален маркетинг. За момента няма баланс между двете форми на услугата, но е възможно в най-скоро време да се появят определени стандарти, които ще въведат ред. Очаква се също така да се появят нови подходи в планирането, продажбите и отчитането на резултатността от дигиталната реклама.

3. Раждат се нови професии

Като беспорна тенденция в помощ на клиента вече се появяват нови позиции като дигитален мениджър например, който отговаря за комуникирането на бранда в интернет. Самите клиенти като че ли все още не са много наясно със задълженията на този вид кадри. Но като цяло, появата им е знак за сериозното внимание, което брандовете обръщат на дигиталния маркетинг.

4. Интеграция

Това е всъщност разпространяващата се практика да се интегрира всичко във всичко: видео в социалите медии, а социалните медии - в сайтове. Освен това в настъпление е и т.нар. „дополнителна реалност”, позволяващи ни да интегрираме в обединени пространства множество интересни връзки с помощта на мобилните устройства.

5. QR -кодовете

Самата технология вече е тривиална и съществува повече от 10 години, макар и да навлезе масово едва в последно време. QR-кодовете обезпечават безгранични възможности в прилагането им. Новата тенденция е да не се злоупотребява с тях, за да не превърнат полезната идея в безумие.

6. „Сподели!”

Дигиталният маркетинг преобърна потребителското поведение с главата надолу. Ако по-рано маркетолозите изграждаха отношенията си с потребителя на принципа на подтикването, то сега нещата стоят по съвсем различен начин. Брандовете залагат все повече на стратегията „Сподели!”. Направете си труда да проверите има ли днес корпоративна страница, на която да не присъства този бутон?!

7. Мобилните приложения

Растящата популярност на социалните мрежи се потвърждава най-вече от факта, че те привличат все по-голям дял от онлайн трафика. Поне така сочат всички нови изследвания в тази област. В тхази връзка анализаторите на пазара са все по-убедени в прогнозите си, че ще расте интересът към мобилната търговия – като например, възможността да пазаруваш само чрез сканиране на баркодовете от витрините.

8. Анализ, който ще роди нови тенденции

Да, социалните мрежи успяха бързо да се докажат като ефективен маркетинг инструмент. Експертите предполагат, че до края на година, брандовете ще насочат усилията си към по-детайлно изучаване на механизма на действие на този инструмент. Защото публичността в социалните медии става все по-важна за марките.

9. Комплексен подход

Настъпи времето, в което рекламните агенции предлагат много по-комплексен подход на своите клиенти в интернет популяризирането. Така, че оттук нататък само съгласувани действия по отношение на SEO, SMM, PR, контекстната реклама и редовен маркетингов одит ще гарантират постигане на оптимален ръст на продажбите.

10. Висока активност на потребителите

Паралелният виртуален живот, на който сме свидетели и в който всички ние по някакъв начин участваме, прави дигиталният пазар изключително привлекателен за рекламодателите. Компаниите вече са осъзнали, че в момента интернет е едва ли не единствената територия, където може да се взаимодейства активно с аудиторията. Затова и рекламните бюджети постепенно се преразпределят от традиционните медии към дигиталните канали за комуникация.

11. Стремеж към тотална цифровизация

Забелязва се растящо желание сред играчите на пазара постепенно да цифровизират маркетинга и комуникациите – ако не напълно, то поне колкото се може повече! Да, рано или късно този преход ще се случи. Добрата новина е, че ще има достатъчно работа за всички!

 По материали от чуждия печат

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ