Шест причини, поради които успешните предприемачи трябва да бъдат в LinkedIn

Шест причини, поради които успешните предприемачи трябва да бъдат в LinkedIn

Когато повечето хора мислят за LinkedIn, те все още го свързват само с търсене на работа или набиране на персонал, но той еволюира в много повече. Той се трансформира в ангажираща платформа, където професионалистите могат да изграждат свои лични марки, бизнесите могат да увеличат видимостта си, а лидерите на мисълта могат да споделят прозрения в индустрията и да работят в мрежа с други професионалисти.

LinkedIn днес е за общност. Към момента на писане на статията от Уенди Шор за Entrepreneur, LinkedIn има повече от милиард потребители и повече от 300 милиона активни потребители месечно. И все пак само около 3 милиона от тях публикуват съдържание седмично. Това означава, че по-малко от 1% от активните потребители на LinkedIn публикуват активно съдържание.

Това създава широко отворено поле за онези, които са готови да споделят знанията си и да се ангажират с аудиторията си, както и невероятна възможност за професионалистите да се откроят.

1. LinkedIn е мрежова златна мина

Независимо дали се свързвате с хора с подобно мислене, потенциални клиенти или лидери в индустрията, LinkedIn ви позволява да изградите взаимоотношения, които могат да доведат до сътрудничество, партньорства и бизнес възможности.

Ключът е да отидете отвъд простото изпращане на заявки за връзка. Отделете време (внимателно) да се включите в раздела за коментари на публикации на други хора и да участвате в смислени дискусии. По този начин, когато протегнете ръка, те вече ви „познават“.

Те ще разпознаят името ви, а вие вече сте водили разговори. След това можете да се свържете с молба за връзка и да продължите разговора в dm (директни съобщения). Оттам насрочете виртуално кафе за разговори лице в лице и наблюдавайте как се развиват отношенията ви.

2. Истинските взаимоотношения се изграждат в LinkedIn

Наскоро присъствах на събитие извън града поради връзките, които създадох в LinkedIn, пише авторът на статията. Организаторите на събитието съставиха група от експерти на LinkedIn. Следвах ги и водех разговори с тях, а сега имах възможността да ги срещна – и много други мои връзки в LinkedIn – в реалния живот за първи път. Срещах ги за първи път, но вече ги познавах.

Посещението на събитието затвърди взаимоотношенията и доведе до възможности за сътрудничество. Не знам за друга платформа, където хората отделят време, за да се опознаят наистина и да се подкрепят, както правят в LinkedIn.

3. LinkedIn действа като централа на вашата лична марка

LinkedIn е идеалното място да подчертаете кои сте, какво правите - и защо това има значение. Като споделяте публикации, статии и видеоклипове и се ангажирате с коментарите, можете да покажете своя опит и да изградите своя авторитет и доверие във вашата ниша. Това води до разговори, входящи потенциални клиенти и огромни възможности за препоръки и реферали.

Повечето професионалисти се чувстват неудобно да се рекламират, така че препоръките и одобренията могат да ви помогнат да създадете пълна картина на вашия опит.

LinkedIn има специален раздел за препоръки. Използвайте го, за да споделяте свободно препоръки, да подчертавате работата на другите и да поискате и тях. Това е идеална възможност да оставите вашите постижения да говорят сами за себе си.

Това е особено важно за фрийлансъри, консултанти и доставчици на услуги, тъй като потенциалните клиенти могат да видят как точно сте помогнали на другите да успеят.

4. Платформа за лидерство на мисълта

LinkedIn се превърна в ключова платформа за мисловни лидери – професионалисти от различни индустрии, които споделят своите прозрения и гледни точки.

Чрез постоянно споделяне на съдържание – независимо дали статии, видеоклипове, прости публикации или въртележки – можете да се утвърдите като лидер на мисли и да изградите ангажирана аудитория, която търси вашите съвети и опит. Тъй като само малък процент от потребителите на LinkedIn публикуват редовно, има значителна възможност за тези, които желаят да споделят своите прозрения.

5. Бизнес указател

LinkedIn е като Wikipedia за бизнес професионалисти. Това е мястото, където хората научават за другите и решават дали това е някой, с когото искат да правят бизнес.

За предприемачите LinkedIn е мощна платформа за позициониране на техните предложения пред правилната аудитория, независимо дали търсят стратегически партньори или клиенти/клиенти. Той работи както за B2B, така и за B2C бизнеси, като им позволява да работят в мрежа и да се свързват органично с идеалната си аудитория.

6. LinkedIn е ресурс за учене и професионално развитие

С LinkedIn Learning имате достъп до хиляди видео курсове, обхващащи теми от бизнеса и лидерството до личностното развитие и творческите умения като редактиране на видео (LinkedIn усилено популяризира новата си видео функция).

В допълнение към курсовете, можете да научите много директно от експерти в индустрията, които редовно публикуват съдържание. Те споделят ценни прозрения, практични съвети и уроци, научени от реалния свят.

Като предупреждение, въпреки че LinkedIn се превърна в мощна платформа за работа в мрежа, лична марка, мисловно лидерство, бизнес развитие и обучение, остава един от най-добрите инструменти за търсещите работа. Можете да се свържете с експерти от индустрията, които дават съвети за писане на автобиография, навигиране в скрития пазар на труда и подготовка за интервю. Освен това може да откриете някой, свързан с компанията, към която искате да кандидатствате, предлагащ ценна информация или дори препоръка.

Инвестирайте малко време в LinkedIn ежедневно като част от вашата стратегия за работа в мрежа и лична марка за растеж. Ще откриете, че силата на LinkedIn се крие в способността му да свързва, издига и образова.

Когато публикувате активно съдържание в LinkedIn, вие започвате да изграждате общност от подкрепящи хора, които ви „познават, харесват и ви вярват“. Позиционирате се така, че да бъдете открити от потенциални клиенти, партньори и други квалифицирани професионалисти, които търсят това, което вие и вашият бизнес можете да предложите. Това са същите хора, които ви препоръчват и говорят за вас, когато не сте в стаята.

Източник: Уенди Шор, стратег за растеж на бизнеса, съветник, лектор и автор, за entrepreneur.com. Като топ глас на LinkedIn, тя наставлява бъдещи предприемачи и бизнес лидери.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерите на ЕС одобриха предложението България да приеме еврото от 1 януари 2026 г.
The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Времето: Остава горещо, но от запад се задават валежи и градушки
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
Дени Вилньов ще режисира новия филм за суперагента 007 Джеимс Бонд
Водещите индийски марки са двигател на глобалния растеж