7 стъпки за преодоляване на хаоса в творческия проект

7 стъпки за преодоляване на хаоса в творческия проект

7 стъпки за преодоляване на хаоса в творческия проект

Ако работите в занаята на криейтив рекламата, познавате добре ужасяващия момент, когато човек блокира. Тогава изпълнението на проекта му се струва невъзможно. Управлението на работата също. В главата му се блъскат много гласове. Собствениците на бизнеса искат едно, маркетинг отделът на компанията - друго. Творческият директор не е достигнал до идея. 

Как да се постъпи тогава? Как да се въведе ред в хаоса и да се премахне объркването? Как да накарате всички да заработят в обща полезна насока? 

Маркетинг експертът и колумнист на сайта Marketing.Аbout Лаура Лейк предлага програма от 7 прости стъпки за преодоляване на хаоса при работа върху творчески рекламен проект. Ето какво съветва авторката

Стъпка 1. Върнете се към криейтив брифа. Той е основата на всеки проект. Започнете от задачите, описани в него. В по-добрия случай трябва да представлява организиран списък, който да ви накара да мислите и да даде на криейтив служителите лична насока. Ако не започнете с него, ще се впуснете във водовъртеж от мисли по съществуването на проекта отново и отново, прекомерно анализиране на не достатъчно ясни задачи и цели. Това ще бъде загубено време за всички.

Стъпка 2. Съберете свързаните с проекта рекламни служители в една стая. Често, когато възникне блокаж по работата по творчески проект, то е защото не са се събрали всички на съвещание всички хора, свързани с изработването му. На тази среща трябва да се обсъдят целите, идеи за криейтив и визията, което всеки има. Твърде много време прекарваме, комуникирайки чрез електронната поща, в чатове. Това ни прави по-малко ефективни в работата. Нищо не може да земни срещата очи в очи. 

Стъпка 3. Проверете дали решаващите страни не са се фокусирали върху по-малко важни детайли. Често се оказва, че рекламните проекти не вървят в правилната посока и ръководителите на бизнеса не виждат това, което желаят, защото твърде много са се фокусирали върху елементи, които не са толкова значими. Забравят важността на емоцията, която искат да предизвикат сред клиентите чрез тази своя маркетингова инициатива. Иведете ги от задълбочените мисли за подробности и ги върнете към по-обширната картина, където се намирате. Какво искат те да почувстват хората след тази реклама? Какво искат да предприемат хората? Какво да помислят? Бъдете открити и се доверете на криейтив директора, че ще направи необходимото това да се случи. В крайна сметка той в това е експерт, нали?

Съпка 4. Бъдете отворени да преговаряте. Крайната цел е да се създаде решение, което работи добре за всички. За това са нужни компромиси. Преди да започнете да преговаряте, изкажете ясно наглас, че всички са обединени от едно  - проектът да се получи и да изпълни целта си. Бягайте в екипа ви от личните предпочитания, мнения, проявите на упорество и горделивост. Ще откриете решение само ако насочите усилията си в една крайна цел и определите какво ще бъде необходимо, за да бъде постигната тя. 

Стъпка 5. Потърсете вдъхновение, вижте как работи вътрешната и международна конкуренция. Това не означава да копирате. По-скоро да разглеждате, за да видите какво може да сторите, за да се справите по-добре. Всички сме минавали през творческо блокиране. Разглеждането на постижения на другите често помага то да се преодолее. 

Съпка 6. Задраскайте всичко дотук и започнете от начало -  на бял лист хартия, в отворен файл, с абсолютно свежи идеи, насочвайки се към неочаквани комбинации. Така ще достигнете там, където има нужда да бъдете. 

Стъпка 7. Останете оптимистично настроени. Не губете вяра, че ще достигнете до реализация и че нещата ще се оправят. Липсата на вяра в собствените сили много често е причина за блокирането. Припомнете си, че блокирането е просто част от творческия процес по измислянето и сътворяването на нещо. Останете позитивни, така че предадете настроението си и на другите членове на екипа. 

Започнете от брифа. Стъпка 1...

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ