Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Съвети за лого дизайн в модерната мобилна епоха
Преди възхода на дигиталното, визуалната идентичност в маркетинга и логото бяха проектирани така: лесни за имитиране, но и възможни за внедряване в множество различни медийни канали. Имаше смисъл да се прилагат, защитават и налагат ключови стадарти в стария свят, в който печатните рекламни материали биха останали в циркулация 12, дори 18 месеца.
Дигиталните платформи и социални мрежи обаче промениха връзката между марките и потребителите. Те отправиха предизвикателство към традиционната концепция за брандинг. Марките сега се свързват в реално време с потребителите в няколко различни канала онлайн, включително в уебсайтове, мобилни приложения за изпращане на съобщения, както и офлайн. Всяка от тези точки на взаимодействие има своите уникални критерии за превръщане в предизвикателство на репликирането на едно статично лого и по-широката система за бранд идентичност.
Брандовете, визуалните идентичности и дори логата може да спечелят като станат по-пъргави, отворени и гъвкави. Това се казва динамичен брандинг.
Един от най-ранните примери за динамичен брандинг е от началото на 80-те години в САЩ, когато MTV налага идеята, че корпоративното лого не трябва да бъде вече еднакво и само статично. Логото на MTV често се показваше и анимирано, декорирано, в различни цветове - за да отразява вечно променящите се приливи на музикалната индустрия. Но динамичното лого не е само свързано с марките, които искат да налагат норми. Логото на Летните олимпийски игри в Рио през 2016 г., например, използва динамична система. Така правят и много други марки, включително Adobe.
С правилен подход, проектирането на визуална идентичност и лого ще промени бранда. Тук следват седем съвета за създаване на лого, което е оптимизирано за новата, мобилна дигитална епоха, в която живеем.
Посочете ясно зад какво стои бранда ви. Започнете с ясно разбиране на бизнеса и продуктовите предизвикателства и възможности. Бъдете наясно с пейзажа на конкуренцията. Както и с ключовите функционални, емоционални и целеви разлики между вашата марка и другите. "Логото е по-малко важно от продукта, който обозначава; това което означава е по-важно от това как изглежда" - цитат от прочутия директор и лого дизайнер Пол Ранд. Стартовата точка трябва да бъде в бизнес и продуктовата полза за потребителите, а не в естетиката. Освен всичко това, логото трябва да съдържа и естетика, според която да се оценява марката.
Дизайн и гъвкавост. Не се фокусирайте само върху едно статично изпълнение на икона или лого, обмислете брандинг системата в по-голям мащаб. От решаващо значение е да оцените логото по отношение колко е приложимо във все по-многобройните дигитални канали, където навлизат марките. Някои компании използват система на допълване, в която включват лого анимации, любими иконки и начини хората да персонализират логата им за своя собствена употреба и промоция. Добре е да поемате рискове като този, стига да внедрявате повече истински вид и дух на марката.
Оптимизирайте за света на мобилното. В среда, в която понякога мобилното приложение е реклама, вашата бранд стратегия за нуждите на мобилните устройства трябва е дефинирана от самото начало. Далновидните компании разбират стойността на инвестирането в мобилния свят. Много фирми, в същото време, не обмислят да пригодят логото си за него, а това е важно. Редица дизайнери вече започват създаването на логата с мобилна гледна точка и считат мобилните платформи за истински механизъм на дистрибуция. Те не стартират в проектите си вече първо от идеята за потребителското изживяване при досег с бранда. Обмислят как се разгръща логото на екраните с различни пропорции, как логото ще изглежда в app store, какво могат да напарвят, за да повишат откриваемостта му в пренаситената с всякакви картинки и съобщения интернет среда. Потребителското изживяване започва със споделяне в няколко различни социални мрежи в самото начало на разпространението на дадения продукт или бранд дефиниция.
Може да предложите смисъл под повърхността. Усмивката е логото на Amazon се разширява от A до Z, стрелката в логото на FedEx между Е и X може да не е нещо, което човек вижда на пръв поглед, но целта й се разбира след време. Редица компании внедряват скрит смисъл в логата си, за който след това разказват.
Логото трява да работи добре в смален и много увеличен размер. Страхотните лога се различват от другите, ясни са и привличат внимание, когато са показвани и на обширни повърхности, като големи рекламни платна по протежението на многоетажни сгради. В същото време тези лога стоят добре на екрана на малкия личен смартфон и дори в екрана на смартчасовника.
Вземете предвид геополитическите и културни особености на пазара. Това става все по-важно с оглед на амбициите на марките да се разпространяват глобално и възможността те да достигат до хора от най-различни народи много лесно и бързо - чрез интернет.
Вдъхновявайте, вместо да налагате определен ред. Ако спечелите модерни посланици на марката, те ще бъдат хора, които ще разбират ключови принципи на бранда и след това ще се опитват да подкрепят това, зад което той застава.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.