Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Coca-Cola може да понесе санкции заради етикета на своя напитка
Върховният съд на САЩ реши тази седмица, че компанията Coca-Cola може да бъде съдена за фалшива реклама заради факта, че напитката „Коктейл от 5 сока с нар и боровинка” (Pomegranate Blueberry Flavored Blend of 5 Juices) съдържа само 0,3% сок от нар. За казуса пише USA Today.
Решението на съда бе победа за компанията POM Wonderful, която произвежда 100% сок от нар. Тя съди производителя на соковете Minute Maid – Coca-Cola, по силата на закон от 1946 година, който указва, че компаниите нямат право да промотират продуктите си на база на невярна или непълна информация.
Съдия Антъни Кенеди нарече стореното от гиганта за безалкохолни напитки „практики, които очевидно подвеждат и мамят потребителите, като това е във вреда на конкурентите”.
Решението може да има и по-широк отзвук в света на свободното предприемачество, където конфликтите с невярна информация, съдържаща се в рекламата, са често срещани.
„Производителите на храни и напитки трябва наистина да започнат да преосмислят етикетите си на този етап. Те разчитат на актуалните правила, които позволяват типа език, който Coca-Cola използва”, заяви юристът Дейвид Тер Молен, автор на блога Food Identity.
„Можем да очакваме нови и ожесточени съдебни спорове между конкурентите, както и нови законови действия, предизвикани от проблемите с етикетирането на потребителски продукти”, смята Дан Силвърман, бивш съветник в POM Wonderful.
Адвокатът на POM Сет Уоксман заяви по време на устните обсъждания през април, че продуктът на Coca-Cola съдържа само „капчица” сок от нар. „Количеството му е една чаена лъжичка на половин галон продукт”, който съдържа и по-евтините ябълков и гроздов сок.
От Coca-Cola отговориха, че регулациите на американската администрация за контрол върху храните и лекарствата разрешават продукти да бъдат назовавани според съставките, които са в по-малко количество спрямо останалите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.