Dentsu Aegis Network купува мажоритарен дял в Merkle

Dentsu Aegis Network купува мажоритарен дял в Merkle

Dentsu Aegis Network купува мажоритарен дял в Merkle

Глобалната комуникационна компания Dentsu Aegis Network обяви придобиването на мажоритарен дял от американската компания Merkle – водеща агенция в областта на анализа на данни, CRM и маркетинг пърформънс.

Dentsu в България развива медия агенциите Carat и Vizeum, агенцията за дигитален маркетинг iProspect, търговското подразделение за автоматизирано купуване на рекламни площи онлайн Amnet, както и подразделението за инвестиционен и медиен мениджмънт Amplifi, 

Сделката обединява най-бързо развиващата се глобална медия агенция с най-голямата независима компания за анализ на данни в САЩ и я превръща в ключов бранд в портфолиото на Dentsu Aegis, съобщават от компанията.

Стратегическата стъпка ще позволи на Merkle да развие своя бизнес в глобален мащаб, а новата обединена структура излиза в челните редици на бързо развиващата се дигиталната икономика, отваряйки повече възможности за клиентите си да се възползват от т.нар. „маркетинг на отношенията с клиента“ (customer relationship marketing).

“Уменията на компанията да развива маркетинг, основан изключително върху хората определя посоката, накъдето върви целия ни бизнес”, коментира Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network. “Консолидацията движи развититето на нашата индустрия към едно много по-високо ниво на лично отношение към потребителя”, казва той. 

Изпълнителният директор на Merkle Дейвид Уилямс, мениджърският екип и служителите на компанията остават със сериозен миноритарен дял в компанията. Сделката, която е в процес на финализиране на стандартните условия по приключването й, се очаква да бъде официално затворена преди края на септември 2016 г.

Базираната в САЩ Merkle се развива бързо, благодарение на базата си от данни и технология, комбинирани със сериозни познания в областта на многопластовите анализи и на дигиталните медии. Като пионер в сферата на „маркетинга за хората“ (people-based marketing), Merkle е един от малкото доставчици, способни да предложат на големите корпорации маркетингови решения, основани изцяло върху данни, насочени към подобряване на ангажираността на техните потребители, подобряване на пазарните им позиции и оптимизиране на възвръщаемостта от маркетинговите им инвестиции.

Merkle предлага широка гама от услуги, включително данни и анализи, маркетинг технологии, дигитални услуги и консултации. За 2015 г. компанията е генерирала приход от над 430 милиона долага, 14% по-висок от този през 2014 г. Тя има над 650 световни клиента, достъп до над 150 маркетингови бази с данни и управлява над 3.7 милиарда потребителски записи.

Merkle ще допълни възможностите на Dentsu Aegis Network да предлага маркетинг пърформънс, управление на съдържанието и brand commerce. Тя ще бъде един от водещите брандове на глобалната агенция и се очаква да доведе до значителен ръст в уменията и знанията, с които разполага Dentsu Aegis.

Стратегията на Dentsu Aegis Network е до 2020 г. да се превърне в бизнес, задвижван на 100% от дигиталната икономика. Придобиването на Merkle ще ускори значително този процес и ще подобри оперативната ефективност на мрежата в глобален мащаб.

Dentsu Aegis Network успя да надмине средните показатели на пазара по отношение на органичен ръст и допълнително ускори развитието си с над 80 придобивания в рамките на три години. Привличането и успешното задържане на предприемачески компании и техните лидери в мрежата на глобалната агенция заздрави позициите й на пазара и допринесе за увеличаването на органичния й ръст. Сделката с Merkle представлява най-голямото придобиване в историята на мрежата и ще промени из основи развитието на двете компании по отношение на мащаба и обхвата на предлаганите от тях услуги.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ