Facebook революция в онлайн маркетинга

Facebook революция в онлайн маркетинга

Този месец Facebook се отказва от усилията да бъде глупав инструмент за излъчване на рекламни съобщения. Най-голямата социална мрежа пренасочва усилията си към своята маркетинг база данни. Тя представя нов рекламен продукт, наречен „Page Post Targeting Enhances”.

С помощта на тази нова услуга, рекламодателите вече ще научават на каква възраст са потребителите, пред които се показват, къде са ходили на училище, къде работят и т.н.

Инструментът е създаден, за да помогне на марките да обвържат рекламните си истории и съдържание с предпочитанията на специфичните Facebook публики. Предоставя им възможност да създадат по-примамливи интернет кампании.

Прави се придвижване над съществуващите досега опции за таргетиране – езикът и държавата (локацията). Това бяха единствените два фактора, налични за компаниите. Марките сега ще могат да се насочват към потребителите на базата на:

1. Полът им.

2. Това дали са обвързани или необвързани.

3. Образованието им.

4. Университетът, училището, випускът, специалността им.

5. Гимназията им.

6. Работното им място.

7. Нещата, които са обозначили, че „харесват“.

8. Интересите им.

С други думи, фирмите като цяло ще имат много повече информация за потребителите. Използвайки новите маркетинг възможности, компаниите ще могат да пишат съобщения, които се обръщат директно към една определена аудитория с интереси. От Facebook се надяват, че "Page Post Targeting Enhanced" ще създаде по-привлекателна среда за рекламодателите, която демонстрира, че сайтът реално разполага с колосалния обхват, който заявява, че има. Глобалните марки ще могат да предприемат по-целенасочени кампании на локално ниво.

Макар че името на инструмента не е особено интригуващо, предложението за използването му успя да предизвика въодушевление. С него фен страниците на марките ще бъдат трансформирани от медия-предавател в хиперточна и винаги актуализирана база данни, която ще им позволява да достигат различни сегменти от фен базата с персонализирано съдържание. То ще им позволи да вземат предвид различните видове потребителско поведение на различните сегменти и да оптимизира времето и честотата на обновяването си много повече. Тези фактори в комбинация могат да създадат по-висока степен на ангажираност и, следователно, по-добри резултати.

Сега марките ще трябва да преосмислят радикално подхода си към поставянето на онлайн съдържание и връзката на тази практика с марктинг бюджетите. Всеки от маркетинг сегментите, към които се насочват, ще бъде заинтересован и ще отговаря на различно съдържание. Компаниите ще трябва да харчат значително повече за създаването на персонализирани съобщения, стратегии и управление на общности във Facebook.

Тази промяна няма директно да доведе нови приходи в сайта, но насочените публикации ще бъдат превръщани в платени, промотирани истории, насочени към приятели и фенове, които отговарят на същите критерии, които марките смятат за високо ефективни, за да ги достигнат. Марките няма да имат избор, освен да възприемат промените.

По материал на AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ