Facebook спира спонсорираните новини от април

Facebook спира спонсорираните новини от април

Социалната мрежа Facebook се отказва от така наречените спонсорирани новини (Sponsored stories). Промяната се съдържа в публикувания от компанията план за технически промени, които ще бъдат въведени през 2014 г.

Спонсорираните новини ще престанат да излизат в мрежата от 9 април. Всички рекламни съобщения, купени преди тази дата, автоматично ще бъдат пренасочени към други формати. Принципът на „социалния контекст”, който лежи в основата на спонсорираните новини, ще бъде запазен и приложен към цялата реклама в социалната мрежа.

Форматът „спонсорирани новини” се появи във Facebook през януари 2012 г. Платените постове се вграждат в новинарските потоци на потребителите след анализ на „социалния контекст” – потребителят вижда рекламното каре тогава, когато някой от приятелите му е „харесал” страницата на рекламодателя. Постът се придружава от снимка и от името на харесалия съдържанието приятел.

Мнозина критикуваха спонсорираните новини на Facebook. Социалната мрежа бе засипана с обвинения, че незаконно използва лични данни на потребителите – техните имена и снимки – за рекламни цели. През август 2013 г., в рамките на извънсъдебно споразумение с потребители, подали иск срещу тях в окръжен съд в Калифорния, ръководителите на социалната мрежа се съгласиха да изплатят компенсация на хората, чиято лична информация е била използвана във формата. Сумата е около 20 млн. щатски долара, които бяха изплатени на 614 хил. души. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ