Сделката на века на Кание Уест

Сделката на века на Кание Уест

Сделката на века на Кание Уест

Рапърът Кание Уест сключи сделката на века по време на Super Bowl LVIII, като успя да спечели близо 20 милиона долара с уникалната си реклама, излъчена в паузата на спортното събитие. Певецът обяви в реклама, записана с мобилния му телефон, че всички продукти от модната му линия Yeezy са намалени в мрежата на 20 долара. Рекламата бързо обиколи социалните мрежи и не точно заради качеството си, а защото е направена без какъвто и да е бюджет, съобщава elEconomista.es.

"Начинът на Кание Уест да си направи реклама", обявиха феновете му, когато видяха клипа.

Ye, както вече е известен певецът, използва предната камера на мобилния си телефон, за да обяви продажбата на продуктите на своя уебсайт: "Здравейте всички, аз съм Ye и това е моята реклама. Тъй като похарчихме всички пари в космическа реклама, не сме похарчили нищо за рекламата. Така че това, което искам да ви кажа, е да отидете на Yeezy.com. Имам обувки, ммм... И това е". 

Тази маркетингова стратегия значително се дистанцира от концепцията за ексклузивност, с която се роди марката на Ye, който сега предпочита да нарича себе си, както правеше в социалните си мрежи, като "Робин Худ на модата". Въпреки че пиесата несъмнено се получи перфектно. С минимална инвестиция от 7 милиона долара (колкото е цената на 30-секундното рекламно разположение по време на полувремето на Super Bowl) певецът успява да продаде стотици хиляди от своите продукти. Резултатът? 20 милиона долара фактурирани за по-малко от 48 часа.

Но последният му майсторски удар не спира дотук. Кание Уест, след като обяви последния си албум, продуциран с американския певец Тай Дола Сайн, и озаглавен „Vultures 1“, публикува чрез истории, че ще върне 180 долара на всички, които вече са закупили ботушите Yeezy Pods, които бяха пуснати в продажба през декември за 200 долара. Друг ясен пример за герила маркетинга, който изглежда управлява търговската стратегия на модните марки на дизайнера. 

Зад блясъка на днешния успех обаче се крие история за издръжливост и решителност. Уест призна, че е на ръба на фалита преди два месеца, влагайки всичките си лични и финансови усилия в новия си албум и рекламата на Super Bowl.

"Номер едно в целия свят", каза Уест в понеделник на международното летище на Лос Анджелис след завръщането си от Super Bowl. "Ще бъда честен с всички вас. Бях на два месеца от фалита и вложих всичко, което имах в това", продължи той. "Преместихме се в Италия, във фабриките и оцеляхме. Преживяхме затварянето. Върнахме се на първо място", каза той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ