Уроци от Super Bowl: Символи вместо знаменитости

Уроци от Super Bowl: Символи вместо знаменитости

Уроци от Super Bowl: Символи вместо знаменитости

Говорителите на знаменитостите могат да бъдат предимство за бизнеса, но когато става въпрос за реклами, те може да не са най-добрият вариант за марката.

Това се казва в нов доклад на базираната в Ню Йорк компания за пазарни проучвания System1, която анализира успеха на рекламите на Super Bowl. Констатациите ѝ: Компаниите, които могат да натрупат 7 милиона долара за ефирно време по време на голямата игра, е по-добре да използват символи на марката вместо знаменитости за своите реклами.

Въз основа на проучване сред 46 200 респонденти, които оцениха 308 реклами на Super Bowl, излъчени между 2020 г. и 2023 г., System1 установи, че рекламите на Super Bowl с герои на марки надминават рекламите с известни личности, когато става дума за привлекателност за потребителите, разпознаване на марката и търговско въздействие. Реклами с герои или сценарии, които се повтарят в рекламите – като гекона Geico и Джейк от State Farm – дават средно 3,8 звезди в проучването по скала от 0 до 5,9. Междувременно рекламите с фигури на знаменитости отбелязаха средно 2,7 звезди.

Героите на марката също са преобразували повече в продажбите, със среден скок на рейтинга от 1,38 за период от 10 дни, в сравнение с резултата на рекламите на знаменитости от 1,24.

Бизнесът не се нуждае от рекламни спотове за Super Bowl, за да приложи тези прозрения на практика. Малките фирми могат да спечелят големи по всяко време на годината, като разработят запомняща се личност или талисман, който да представя тяхната марка.

Джон Евънс, главен клиентски директор в System1, казва, че не достатъчно фирми се възползват от тази стратегия: само 10% от рекламите на Super Bowl използват герои и ситуации с марки в проучването на System1. „Почти 20% от зрителите спират да гледат рекламите на Super Bowl, без да могат да си спомнят за коя марка е рекламата“, каза Еванс в доклада. „Това причинява сериозни загуби.“ 

Източник: Сидни Сладовник за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ