Без конкуренция: Почти 90% от търговците избират Facebook за реклама в социалните медии

Без конкуренция: Почти 90% от търговците избират Facebook за реклама в социалните медии

Без конкуренция: Почти 90% от търговците избират Facebook за реклама в социалните медии

Въпреки че пейзажът на социалните медии непрекъснато се променя и развива с нови играчи, които се борят за вниманието на публиката и търговците, никоя платформа не стои близо до Facebook, когато става въпрос за реклама в социалните медии. Гигантът на социалните медии, който има активна потребителска база от близо 2,9 милиарда, остава най-важната платформа сред търговците както от B2B, така и от B2C страна.

Според данни, представени от OnlyAccounts.io, почти 90% от търговците са избрали Facebook за реклама в социалните медии през 2023 г., 10% повече от Instagram и три пъти повече от TikTok.

53% от търговците планират да увеличат използването на Facebook в бъдеще

Въпреки че Facebook е един от най-старите играчи в пейзажа на социалните медии, все още е избор номер едно за повечето търговци. Според проучването на Social Media Examiner, Facebook е най-често използваната социална медийна платформа сред търговците по света през 2023 г., като 89% от тях използват мрежата, за да рекламират своя бизнес.

Instagram се класира като втората най-използвана платформа за реклама в социалните медии с 80% дял сред анкетираните. Почти 65% от търговците са избрали да рекламират в LinkedIn, което го прави третата най-използвана платформа.

Следват YouTube и Twitter съответно с 54% и 44% дялове. Статистиката показва, че едва 26% от анкетираните са посочили TikTok като най-добра платформа за реклами в социалните мрежи или три пъти по-малко от водещата Facebook.

Проучването също така разкри интересни данни за това как търговците планират да използват социалните медийни платформи през следващите години. Около 53% от тях заявяват, че ще увеличат използването на Facebook в близко бъдеще, докато само 5% планират да намалят бюджетите си за реклами във Facebook. Статистиката също така показва, че 66% от търговците ще увеличат използването на Instagram и YouTube в сравнение с 43% от тези, които планират да увеличат рекламата в TikTok. Но в същото време 45% от тях изобщо не са планирали да използват приложението за споделяне на видео за реклами.

"Мажоритарна собственост" на глобалния пазар

С марките, които наливат десетки милиарди долари във Facebook и Instagram реклами всяка година, Meta остава най-голямата марка в глобалния рекламен пейзаж на социалните медии.

Според проучване на Statista, Meta имаше огромен пазарен дял от 55% миналата година, близо четири пъти повече от LinkedIn, втората по големина рекламна марка в социалните медии. Snapchat, Reddit, Pinterest, Twitter и ByteDance имат около 5% дял от глобалните приходи от реклама в социалните медии.

Миналата година марките са похарчили колосалните 189,5 млрд. долара за реклами в социалните медии. Statista очаква тази цифра да се увеличи до 207 милиарда долара през 2023 г. и след това да скочи до 247 милиарда долара до 2027 г.

Повече подробности и статистика можете да намерите ТУК

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ