Бъдещето на Facebook

Бъдещето на Facebook

Бъдещето на Facebook

Искате да се забавлявате с Facebook на максимум? Тогава си купете телефон с операционна система Android. Но бъдете готови и тук да ви бъде "сервирана" реклама, докато трае забавното изживяване.

Това коментира Би Би Си в материал по темата. Британската медия се позовава на изказване в Лондон на главния оперативен директор на компанията Шерил Сандбърг, която наред с основателя Марк Зукърбърг, е един от двамата души, вземащи основните решения за Facebook. Накратко, тя твърди, че бъдещето на компанията е мобилното. И че това ще бъде следващата форма на развитие, в която ще се прелее Facebook.

Мобилните технологии са по-важни от всякога за еволюцията на мрежата и маркетинга. Миналата година за първи път потребителите прекараха повече време във Facebook, използвайки мобилния си телефон, отколкото пред екрана на компютъра.

Сандбърг признава, че компанията с известно закъснение развива мобилните си операции и по-рано е направила много грешки. Фирмата стартира през 2004 г. - точно преди революцията на мобилните устройства, започнала от САЩ. Няколко години по-късно Зукърбърг заяви, че ще направи мобилно приложение за социалната мрежа. Преходът на Facebook към света на мобилното обаче не бе безболезнен. И достигна до там, че преди година преживяването "Facebook на телефон" се случваше без реклама. Сега вече не.

Компанията първоначално заложи на HTML5, надявайки се че чрез него ще изгради приложение за всички операционни системи. Но залогът се оказа неуспешен. После трябваше да се започне наново с изграждането на отделни приложения за iOS на Apple и Android на Google.

Сега настъпи ерата на новия Facebook Home – ефектно приложение с повече функции и различен дизайн, съвместимо с телефони с Android. То изглежда точно попадение в добрата мобилна стратегия, според технологичните специалисти. Шерил Сандбърг казва, че масовата употреба и откритостта на Android позволяват на разработчиците и потребителите да го ползват по начин, невъзможен с операционната система на Apple. Така че, уважаеми потребители, не очаквайте Facebook Home за iPhone.

Facebook продължава тясното си сътрудничество с Apple. Някои от елементите на Home ще бъдат внедрени в ново приложение за iOS. Но функционалността и самото потребителско преживяване няма да са същите. Няма да бъдат толкова богати, колкото в Android, смята Сандбърг.

Ами рекламата?

Към момента Facebook се гордее с това, че може да предложи силно таргетирана публика. Например, мотоциклетисти в район на дадена държава между 24 и 35 години.

Във Facebook Home ще има реклама. Дори когато телефонът е заключен. Поставянето на реклама в него ще бъде правено по същия начин, както включването й в новинарския поток на потребителските начални страници (newsfeed).

Телефоните са устройства с много висока степен на проникване в съвременните общества. Това ги прави масова медия. В бъдеще те ще станат важни за маркетинга колкото телевизията. А може би дори и по-важни, смята Шерил Сандбърг.

Тя си поставя за цел екипите й да създадат реклама в социалната мрежа, която да забавлява потребителите толкова, колкото обновяването на статуса на приятелите им. Но възможно ли е такова нещо?

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ