Великобритания въвежда рекламни правила и за блогърите с видеоканали

Великобритания въвежда рекламни правила и за блогърите с видеоканали

Британският регулатор на рекламното съдържание Advertising Standards Authority (ASA) алармира гражданите на Острова за практики на т.нар. влогъри или видео блогъри с канали в YouTube. 

ASA посочва, че тези хора трябва по-ясно да разграничават кога правят платена реклама на продукт в клиповете си. Нови препоръки за дейността на влогърите са издадени от регулатора след разследване на Би Би Си Нюзраунд, съобщава обществената медия на Острова. Проверката на Би Би Си е показала, че няколко британски влогъра са промотирали бисквити Орео, без в клиповете им да е ясно обозначено, че става дума за реклама. ASA отсъди, че промоциите не са ясно маркирани и не трябва да се показват отново. 

За да популяризират продукт в свой клип, влогърите във Великобритания вече ще трябва да поставят надпис "реклама" или "промо" в заглавието на видеото, или да използват символ, който да предупреждава потребителите, че това, върху което ще кликнат, е реклама. 

Използването на влогъри за промотиране на стоки се счита за ефективно в страната, защото лицата с видеоканали вече са спечелили популярност сред определен сегмент от аудиторията и са се доказали като интересни, забавни, оригинални чрез собствено съдържание. В същото време Chyaz - британска влогърка, която коментира лайфстайл, мода и красота в клиповете си и има 45 000 последователи в YouTube канали й, признава, че компаниите, спонсорирали нейни видеоклипове, са й казвали "Моля, не го прави много очевидно, че е реклама". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ