Великобритания забрани надпис в подкрепа на отслабването

Великобритания забрани надпис в подкрепа на отслабването

Британският регулатор на рекламното съдържание The Advertising Standards Authority (ASA) забрани продажбата на детски тениски с надпис „Нищо няма толкова добър вкус, колкото усещането да си слаб“. Това изказване беше изречено за първи път от модела Кейт Мос в интервю за модно списание и веднага беше подложено на остри критики, защото бе преценено като провокативно насърчаване сред младите момичета да се подлагат на тежки диети, водещи до хранителни разстройство.

На Zazzle – оналйн магазин с продажби на дребно на Острова – е било забранено да рекламира фланелките с този лозунг, пише campaignlive.co.uk. Сайтът предлага тениските за 14 лири. Те са произведени от американската марка Teen Modelling и са предназначени за момиченца до 10 г.

Британският регулатор е получил три оплаквания от родители, според които разпространението на подобни лозунги сред децата е безотговорно. В жалбите се казва, че това твърдение убеждава тийнейджърите, че да си много слаб е нещо, към което трябва да се стремят с цената на нездравословен режим на живот. Според жалбоподателите надписът може да окаже „физическа, психологическа и морална вреда върху децата“.

От Zazzle отговориха на забраната на ASA с аргумента, че са технологична компания, която разработва платформа за онлайн реклама на чужди стоки и услуги. Сайтът предоставя пространство за разпространението на продукти със собствен дизайн, предложени от регистрираните в него. От компанията признаха, че не са прегледали предварително вида на предложените фланелки, преди да ги включат в офертите на сайта си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ