Германски художник загрозява външната реклама

Германски художник загрозява външната реклама

Стрийт арт художникът от Германия Vermibus събра внимание в Европа с провокативна инициатива. Той свали постерите на популярни рекламни кампании на Стария континент, например на MANGO, и ги обработи с химикали, променяйки съвършените образи на моделите в тях до неузнаваемост. 

Проектът му се казва Dissolving Europe. В рамките на него художникът премахва логата и връща на мястото им взетите от него обработени и загрозени рекламни плакати. С това той си поставя за цел да провокира минувачите да се замислят за посланията на маркетинга. Прави го на много места в Европа, освен в Берлин, където живее. 

За проекта му разказва сайтът Design Taxi. Чрез използването на рекламното пространство и начина, по който човешките фигури и лица са загрозени в него, Vermibus иска „да премахне маските, които носим" и да критикува рекламната индустрия, която по думите му „отнема идентичността на човека и я замества с такава на бранд”. 

Той обяснява в сайта си, че го прави, „за да отвлече временно вниманието на западния свят от рекламите, в името на изкуството”. „Жестът на изтриване на снимките с разтварящ боите им химикал е подобен на рисуването, но е противоположно на него действие. Процесът е същият, но не се добавят цветове на платното, за да се създаде илюстрация, а се отстраняват цветовете на вече съществуващото фотографско изображение, за да се създаде нещо ново, с нови характеристики”, посочва той. 

Ето как изглежда част от резултата от художествената му провокация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ