Да създаваш "ликвидни" таланти

Да създаваш ликвидни таланти

Да създаваш "ликвидни" таланти

Една ефективна стратегия развива международните рекламни агенции - създаването на таланти, които имат опит на повече от един пазар. За какво точно става дума, разказва Adweek. 

Пример е Уил Флуд - служител на лондонската агенция M&C Saatchi, изпратен да работи временно в офиса на M&C Saatchi в Ню Йорк. Флуд пристига преди година в нюйоркския офис и преобръща бизнеса му, създавайки възход. Самият той разказва, че целта му през цялото време била да се впише като добър кадър на американския пазар, който е доминиращ в света на рекламата и да разбере как работят заедно клиенти и рекламисти в Щатите. "Повече от всеки друг пазар по света, САЩ задават тенденциите и водят иновации. Прецених за много важни ученето от първа ръка как да се използват нови идеи, ново мислене и технологии", разказва Флуд. 

Съвременните рекламни агенции се вписват в глобализацията на икономиката. Те възлагат на водещите си служители на ръководни постове като Флуд да работят в чужбина и да се учат в крачка. Работната дума, с която обозначават тези свои служители, наричат "ликвидни таланти". Названието няма дефиниция, но като цяло се отнася до възлагането на рекламните хора на възможности да разширяват уменията си в международен план и да работят за клиенти в нови географски райони, обслужвайки ги маркетингово в различни насоки. "Това е тенденция и мисля, че ще виждаме все повече от нея", коментира Сингълтън Бийто - изпълнителен вицепрезидент различие, стратегия и развитие на таланти в 4A. 

В агенция M&C този подход е бил развит чрез "стипендиантска" програма преди три години. Всеки от 23-те офиса на агенцията може да номинира свои служители за три, до шестмесечен курс на работа по проекти в другите офиси на агенцията в чужбина. Там служителят може да опознае различната работна и национална култура, което е безспорно ценно за него като човек и професионалист. Това отбелязва Мори Макленан - глобален изпълнителен директор на M&C. По думите му това е начин за развитие на хората, в който те съзряват, и така се изгражда "здрава фабрика на посланици по света". 

Уил Флуд, за когото стана дума най-горе, е един от 30-те служители, номинирани в "стипендиантската" програма. Той успява да се представи толкова добре в първите три месеца на работата си в нюйоркския офис, че агенцията в Ню Йорк го моли да остане за постоянно на работа на поста вицепрезидент. 

Смята се, че ликвидните таланти влагат добавена стойност на бизнеса в чужбина със своите знания и чуждестранен опит за работа с клиентите. В идеалните случаи те се развиват до мениджъри, ръководители на офиси, и задвижват бизнеса на агенцията. Така се създава лоялност. Най-добрите служители са обучавани и възнаграждавани с възможности за работа в чужбина, смятат HR-ите в рекламните агенции с такава практика. Така те остават на работа "в семейството". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ