Дебатът за американската реклама на лекарства

Дебатът за американската реклама на лекарства

Най-голямата лекарска асоциация в САЩ се въпротиви на подходите за директно рекламиране на лекарствени продукти пред публиката в страната, отбелязва Bloomberg Business. Така дебатът за въздействието на рекламните съобщения на фармацевтичната индустрия в Щатите се разрази отново. 

Медиците в Америка искат да спрат фармацевтичните компании да рекламират директно свои медикаменти и продукти. Към това призова Американската медицинска асоциация. Нейните членове се събраха на конгрес в Алабама и гласуваха позиция с призив да се спре рекламирането на лекарства по телевизията и в списанията. Според тях рекламите на лекарствени продукти провокират пациентите да търсят винаги по-скъпите методи за лечение, да се обръщат към изкуствени методи в решението на проблеми, към които методи иначе не биха прибягвали, и създават търсене на лекарства, което е абсолютно вредно. 

САЩ и Нова Зеландия са единствените страни, които позволяват на компаниите за лекарства да представят директно насочени към потребителите реклами (direct-to-consumer advertising), в които може да се слагат и твърдения за възможностите на лекарствата. Канада разрешава рекламите на лекарства, които споменават или продукта, или какво се предполага че той може да прави, но не и двете едновременно. Повечето други страни по света забраняват този вид чисто рекламиране на средства за лечение и здравна манипулация. 

Бизнес анализи посочват, че потреблението на лекарства в Америка има ръст. Фармацевтичните компании в САЩ са похарчили приблизително 4,53 млрд. долара за реклама през 2014 г. Сумата е по-висока спрямо 2013 г., когато са били вложени в реклама от индустрията 3,83 млрд. долара, по данни на Fierce Pharm Marketing. През 2006 г. властите в страната наложиха временна забрана на директно насочените към хората реклами на лекарства, но гласуваха забраната да бъде вдигната през 2007 г. Защитниците на практиката твърдят, че тя осведомява и образова потребителите за наличните видове лечения. 

"Когато снабдяваме с научно вярна информация пациентите, те могат да бъдат по-добре информирани за здравната си грижа и възможностите за лечение. Това е целта на директната до потребителите фарнацевтична реклама", посочи Тина Стоу, говорител на търговската група Pharmaceutical Research and Manufacturers of America. Критици обаче спорят, че рекламите често поставят уклон в мисленето на пациентите и са подвеждащи. Освен това, заради тях се покачват цените на конкретните лекарства. 

"Лекарствата не са като всичко останало, хората нямат нужда да им се продава най-новото и най-доброто от лекарствата", посочва професорът по медицина на Института за здравна политика и клинична практика на Дартмут, Лиса Суортз. Тя добавя че често тези реклами не успяват да се справят в образователната си функция, защото не информират хората за страничните си ефекти, не обясняват добре рисковете и ползите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Гръцките власти предупредиха за екстремно високи температури до 45°
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната