Рекламите, които промениха света

Рекламите, които промениха света

По всяко време на годината, във всяка епоха, рекламодателите търсят оригинални  начини да влияят и да убеждават. Някои от тях ще успеят, други може би не. Но малцина ще са тези, които ще се запишат в световната рекламна история. Например, като колегите им през 20 век, които с рекламните си послания промениха света и повлияха на начина, по който поколения наред възприемат продукта им.

Това коментира в електронното издание на BBC Кейти Конъли. Авторката разказва за шестте съвременни супер популярни кампании на някои от глобалните марки, които успяват да променят мисленето на милиони.

В четири поредни дни ще ви представим любопитната история на фундаменталните кампании в областта на рекламата, които променят мисленето на поколения и дори определят светогледа ни днес.

     DeBeersDeBeers1. DeBeers с рекламното послание „Диамантът е завинаги“ (A diamond is forever). Дръзката реклама на диамантения гигант DeBeers прави нещо необикновено. Компанията успява да убеди поколения млади мъже, че единственият приемлив символ на годежа е диамантеният пръстен.

Преди кампанията „Диамантът е завинаги“ от 1948 г. пръстенът с диамант не е бил символ на брака и годежа. Той не се споменава като подходящ подарък и знак на обвързването в двойките, никъде в литературата на 19 век.

Кампанията на DeBeers променя това. Според посланието й диамантите не са чак толкова рядко откриваеми, но са една от най-трудните за обработване материи . Затова, те въплъщават качество, което може да трае вечно. Подчертавайки вечността като качество, и проектирайки идеята за красотата и устойчивостта на диамантите върху романтичната връзка, DeBeers буквално променят западната култура.

VolkswagenVolkswagen     2. Кампанията „Think small” на Volkswagen. В края на 50-те и началото на 60-те години на 20 век рекламодатели в Щатите „хранят“ аудиторията със строга диета от традиционни национални стереотипи за половете, подчертана информация за ефикасността на продуктите и вдъхновяващи личности, въплъщение на американската мечта. Volkswagen идва на рекламния пазар и скромно разбива това мислене.

Когато през 50-те години компанията първоначално опитва да навлезе в Щатите, тя среща значителни трудности заради начина на мислене на аудиторията. Моделът Volkswagen Beetle, който опитва да рекламира, е кола, която американците не искат. Тя е правена от германци, отношението към които все още е доминирано от тъжната, зловеща сянка на Втората световна война. Освен това колата е дребна и се различава драстично от представите на американците за огромните, широки автомобили с мощни двигатели и силни светлини по американските пътища.

Тогава през 1959 г. Volkswagen пуска кампанията „Think small”, подчертавайки преднамерено това, което не се харесва в автомобила, като по този начин го изтъква като различен. В рекламата вече не присъства флиртуващото момиче, което гледа закачливо към колата. Няма го и напетия младеж зад волана.

Кампанията е простичка, изчистена и най-вече изпълнена с ирония. По думите на Боб Гарфийлд, рекламен консултант и бивш автор на AdvertisingAge, посланието осъжда себе си и като такова, става водещ пример в рекламата по времето на американската постмодерната епоха.

Очаквайте продължение!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ