Jeep излъчи вертикална реклама, докато 112 млн. души гледаха хоризонтални екрани. Защо?

Десетки големи рекламодатели се включиха и този път в шампионската лига на рекламите - телевизионния финал на лигата за американски футбол Супербоул. Един от тях се отличи в Супербул 2016. Според Adweek, това е Jeep, която представи много добра реклама.

Jeep показа едноминутно видео, в което излъчи исторически портретни снимки на хора, свързани с историята й като автомобилен производител. В 50-ия юбилеен Супербоул рекламата дойде в радикален формат. В момента, когато 111,9 милиона зрители бяха едновременно пред малкия екран, Jeep не се възползва от това, че екранът на хората е хоризонтален, и показа реклама с вертикални изображения. Видеото се казва "Портрети". В него рекламодателят използва по-малко от половината от наличния екран пред хората. Защо? 

Adweek коментира: самото съдържание на рекламата е изисквало този подход и освен това рекламата по този начин е изглеждала добре на екрана на мобилните устройства смартфони и таблети. Това обясни пред онлайн изданието за маркетинг глобалният творчески директор на агенцията автор на рекламата - iris - Шон Рейнълдс. 

"Близкият план е толкова важен, защото наистина фокусира зрителя върху очите и историите, които те разказват", казва той. "Ние винаги сме имали идеята за това, защото това е портретна реклама, тя би изглеждала чудесно на мобилно устройство. Така че прекарахме доста време, коментирайки и тествайки как ще изглежда с YouTube, за да се уверим, че тя се излъчва на пълен екран на едно портретно устройство (каквото е мобилното)", казва той. 

И наистина е така. Ако използваме YouTube на смартфон и го увеличим на пълен екран, видеото ще се излъчи по красив начин във вертикален формат. По същия начин става и ако то се гледа във Facebook от мобилно устройство. 

Стандартната хоризонтална резолюция днес е 16 на 9. Видеото е приблизително 7,7 на 9 (заема около 48% от хоризонталния екран). "Това не е стандартна пропорция", казва Рейнълдс. "Тя е такава, каквато приехме, на базата на най-добрия набор от снимки, които ползвахме, и факта, че рекламата трябва да изглежда страхотно на мобилни устройства".

Подходът е необичаен, но е част от стратегията на агенцията. "Имахме един страхотен клиент, който сподели желанието ни да бъдем смели и да направим нещо малко неочаквано с рекламата", продължава Рейнълдс. "За нас никога не е ставало дума дали сме използвали целия екран или не, а за създаване на най-влиятелното нещо, което можем да направим", казва той. 

Благодарение на визуалните щрихи в рамките на ТВ спота, снимките не изглеждат напълно статични. Камерата се приближава почти неуловимо навътре и навън и има дори няколко кинематографии - статични снимки, усилени като въздействие с поставен малък дял с движение в тях. 

Има съвсем леко движение на камерата при показването на всяка отделна снимка в рекламата. Това помага и създава динамика в зрителното разказване на историята, макар и съвсем деликатна. Рейнълдс вярва, че динамиката е подпомогнала крайния резултат и окончателния монтиран продукт. Рекламата отразява истинската история на Jeep в последните 75 години. 

Ето я и нея.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ