Jeep излъчи вертикална реклама, докато 112 млн. души гледаха хоризонтални екрани. Защо?

Десетки големи рекламодатели се включиха и този път в шампионската лига на рекламите - телевизионния финал на лигата за американски футбол Супербоул. Един от тях се отличи в Супербул 2016. Според Adweek, това е Jeep, която представи много добра реклама.

Jeep показа едноминутно видео, в което излъчи исторически портретни снимки на хора, свързани с историята й като автомобилен производител. В 50-ия юбилеен Супербоул рекламата дойде в радикален формат. В момента, когато 111,9 милиона зрители бяха едновременно пред малкия екран, Jeep не се възползва от това, че екранът на хората е хоризонтален, и показа реклама с вертикални изображения. Видеото се казва "Портрети". В него рекламодателят използва по-малко от половината от наличния екран пред хората. Защо? 

Adweek коментира: самото съдържание на рекламата е изисквало този подход и освен това рекламата по този начин е изглеждала добре на екрана на мобилните устройства смартфони и таблети. Това обясни пред онлайн изданието за маркетинг глобалният творчески директор на агенцията автор на рекламата - iris - Шон Рейнълдс. 

"Близкият план е толкова важен, защото наистина фокусира зрителя върху очите и историите, които те разказват", казва той. "Ние винаги сме имали идеята за това, защото това е портретна реклама, тя би изглеждала чудесно на мобилно устройство. Така че прекарахме доста време, коментирайки и тествайки как ще изглежда с YouTube, за да се уверим, че тя се излъчва на пълен екран на едно портретно устройство (каквото е мобилното)", казва той. 

И наистина е така. Ако използваме YouTube на смартфон и го увеличим на пълен екран, видеото ще се излъчи по красив начин във вертикален формат. По същия начин става и ако то се гледа във Facebook от мобилно устройство. 

Стандартната хоризонтална резолюция днес е 16 на 9. Видеото е приблизително 7,7 на 9 (заема около 48% от хоризонталния екран). "Това не е стандартна пропорция", казва Рейнълдс. "Тя е такава, каквато приехме, на базата на най-добрия набор от снимки, които ползвахме, и факта, че рекламата трябва да изглежда страхотно на мобилни устройства".

Подходът е необичаен, но е част от стратегията на агенцията. "Имахме един страхотен клиент, който сподели желанието ни да бъдем смели и да направим нещо малко неочаквано с рекламата", продължава Рейнълдс. "За нас никога не е ставало дума дали сме използвали целия екран или не, а за създаване на най-влиятелното нещо, което можем да направим", казва той. 

Благодарение на визуалните щрихи в рамките на ТВ спота, снимките не изглеждат напълно статични. Камерата се приближава почти неуловимо навътре и навън и има дори няколко кинематографии - статични снимки, усилени като въздействие с поставен малък дял с движение в тях. 

Има съвсем леко движение на камерата при показването на всяка отделна снимка в рекламата. Това помага и създава динамика в зрителното разказване на историята, макар и съвсем деликатна. Рейнълдс вярва, че динамиката е подпомогнала крайния резултат и окончателния монтиран продукт. Рекламата отразява истинската история на Jeep в последните 75 години. 

Ето я и нея.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 1 до 7 септември
Фон дер Лайен: Европа има „ясни“ планове за изпращане на войски в Украйна след края на конфликта
Дигиталното евро може "да изяде обяда" на индустрията за разплащания
Кристин Лагард предупреждава за риск за световната икономика заради намесата на Тръмп във Федералния резерв
Почина поетът Кирил Кадийски
Си Цзинпин разкритикува на срещата на ШОС „манталитета от Студената война и конфронтацията между блокове“
Приеха искането на протестиращите в Индонезия да се намалят привилегиите на депутатите
Германия спира помощите за безработни украинци