По-трудно от сега, никога не е било!

По-трудно от сега, никога не е било!

Изглежда, няма по-трудна област за бизнес операции в наши дни от рекламата. 

Рекламният бизнес все още е доходоносен, ако си свършиш работата добре. 69% от приходите на американските медии идват от реклама. Но ако управляваш рекламна агенция, ще бъдеш изправен пред сериозни предизвикателства. 2016 е година, в която трудностите на работата в рекламния бранш ще продължат.  

Никога не е било толкова трудно да си рекламна агенция, колкото сега. Защо? 

Рекламирането се променя с безпрецедентна скорост. 

Преди време то беше прост механизъм от гледна точка на агенциите - компании купуват медийно пространство и ти изпълняваш желанията на тези компании, или рекламодатели, с какви цели пространството да бъде запълнено. Предизвикателството беше в изпълняването на цели и желания. Но проблемът с реализацията беше комбиниран с проблема за оперирането във все по-диверсифицирана индустрия. 

Старите методи за рекламиране стават все по-неефективни. Например, Google AdWords сега далеч не е така работеща, каквито са социалните мрежи. Потребителите осъзнават това.

Новото поколение е устойчиво на реклама.

Дори в предишните години игнорирането на рекламата беше проблем. А сега младите съставят по-голямата част от работната сила и е трудно да бъде привлечено вниманието им към маркетингово съобщение. Концепцията за рекламната слепота твърди, че потребители виждат рекламите в страниците съвсем бегло, без да се фокусират върху рекламите нито за миг. Очите едва хвърлят поглед. По-вероятно е тези млади зрители въобще да не осъзнаят съществуването на рекламите, камо ли посланията в тях. Рекламните агенции откриват, че тактиките, работили за тях, вече нямат ефект върху това, което създават. Доста е стряскащо. Чудят се как да реагират. (продължава на следващата страница)

Технологии блокират интернет рекламата.

Програмите за бокиране - т.нар. ад блокъри, са по-сложни от всякога. Рекламните агенции не могат да направят много, за да се справят с този проблем - това е личен избор на интернет потребителите и проблем на онлайн медиите. 

Възникна нов свят на рекламното блокиране, в който се налага агенциите активно да окуражават потребителите да разглеждат рекламите и да ги призовават да спрат блокиращите програми. Агенциите се фокусират повече да помагат на медиите да излагат съобщенията си пред аудиторията и по-малко върху изследванията на таргет публиката и предлагането на нея на това, което тя би искала. 

В същото време, изследване след изследване посочва, че хората не са станали устойчиви на рекламите по принцип, а са станали такива по-точно към дразнещите ги и неотнасящи се до тях реклами. Агенциите с успехи са тези, които са се концентрирали по-малко в количеството на рекламите и повече в качеството. 

Неуспех да бъдат адаптирани нови бизнес модели.

Големият преход от един рекламен бизнес модел към друг се състои в плащането за изпълнение. Това е една от промените, през които преминават множество агенции. Идеята е, че ако не спазиш своите обещания пред клиента или бизнес партньора, на теб не би ти било заплатено. 

Компаниите все повече очакват да плащат на базата на това, което получават в замяна. по-рано се плащаше на агенциите независимо от резултатите и те не носеха отговорност ако нещо се объркаше. Сега това се промени и агенции се борят да изплащат заплатите в творческите си отдели. 

Оказва се, че повече от всякога резултатите са това, което ще донесе успеха. Ако не дадеш на хората най-доброто и нямаш късмет, няма да оцелееш в този високо конкурентен свят. 

Проблемът с брандирането.

2016 г. е време, в което брандинът става основен проблем. Днес силата е наистина в ръцете на потребителя. Възходът на социалните мрежи като Facebook даде възможност на хората да реализират свои собствени рекламни кампании, и да се сдобиват с резултати. 

За рекламните агенции основен ексклузивитет беше, че можеха да правят това, което обикновените хора в аудотирията не можеха, защото не разполагаха с необходимата експертност. Въпросът сега е дали рекламната индустрия има нужда от ребрабдинг, за да се настани в този променящ се пейзаж. 

Отговорът е ДА!

По коментар на Ей Джей Agraual в Inc.com 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ