Колко трае идеалната презентация
Първите презентации пред публика в повечето случаи са доста обезсърчаващи. Но ако сме подготвени добре, може и да имат успех. Трябва само да имаме предвид някои изводи от психологически и поведенчески проучвания. Например, как езикът на тялото засяга разбирането на информацията. Или как тембърът помага да се повиши общото ниво на положителна енергия.
Business Insider публикува 6 съвета от специалиста по поведенчески науки д-р Сюзън Уейнсченк, с които лесно ще спечелите аудиторията. Ето какво гласят:
1. Хората възприемат най-добре през първите 20 минути. Според експеримент, проведен от американката Морийн Мърфи, до 20 минути е идеалното време за презентация. Мърфи присъствала на 60-минутно представяне на работа. След това направила тест, за да разбере разликата в паметта и реакцията на речта по време на 60-минутната презентация, в сравнение със същата реч, изнесена в 20-минутна презентация. Установила, че хората се радват на 20-минутни презентации повече и помнят информацията месец по-късно. Ако говорещият прави 2-3 минутни почивки, аудиторията усвоява още по-добре информацията.
2. Зрителните и слухови сетива се конкурират. Трудно е за публиката да слуша това, което се казва, и едновременно да чете слайдовете. Твърде много текст върху един слайд се чете трудно. Затова се използват страници, които са визуално лесни за разбиране - със снимки или диаграми.
3. Човешкият мозък жадува неочакваното. В експеримент учени използвали контролирано от компютър устройство, което произволно излива струя вода или плодов сок в устата на хора със затворени очи, като едновременно с това сканира мозъците им. Така открили, че частта от мозъка, която е активна, когато хората преживяват приятни събития, се активизира по същия начин и при неочаквани изживявания.
4. Несъзнателните решения се обработват за секунда или по-малко. Когато започнете вашата презентация, а вероятно и преди да кажете първите си няколко думи, вашата аудитория вече ви преценила и е решила какво мисли за вас.
5. Хората имитират това, което виждат. Ако се усмихвате, вашата аудитория ще се усмихне, ако сте енергични и спокойни, тогава публиката ще бъде склонна да е енергична и спокойна. Това се дължи на огледалните неврони, отговорни и за предизвекването на съчувствие. Ако гледате двама души, които си говорят, ще видите, че с течение на времето те имитират помежду си езика на тялото. Една от най-важните емоции, които може да се предадат на аудиторията, е страст. Чувствата и емоциите са заразни и ако покажете вълнение към вашата тема, ще получите тълпа от развълнувани хора.
6. Създайте комфортна обстановка, ако искате публиката да е ангажирана. Тя ще ви слуша с внимание, ако е настанена добре. Използвайте чувство за хумор - чудесен начин е да накарате хората да се отпуснат. Ако искате да се чувдстват спокойни, забавете темпото.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.