Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как младите двойки вземат решения за покупки
Младите двойки на възраст до 35 години в България търсят информация за продукти и компании най-вече в интернет. При противоречиви данни в мрежата, се доверяват повече на телевизията.
Това показват резултатите от проучване, озаглавено „Съвременните двама“. То анализира ролите на партньорите в съвременните двойки за осигуряване на приходи и вземане на решения за покупка и в домакинството в България. Съвместен проект е на агенцията за маркетингови проучвания "Ноема" и пиар агенция AMI Communications България.
Основните изводи са следните.
• 82% от младите хора в страната използват интернет, за да се информират за марки, продукти, компании. Първо проверяват в социалните мрежи (31%), след това в онлайн търсачките (27%) и форумите (23%).
• Те заявяват, че имат най-голямо доверие на независим експерт (16%), след това на “хора като тях” (14%) и едва после на изпълнителен директор (11%).
• Двойките в малките градове (55%) и тези с деца (71%) гласуват по-голямо доверие на телевизията, отколкото на интернет, когато се информират за продукти. От друга страна, за младите двойки без деца до 35 години (50%) и тези в София и големите градове (49%), интернет е по-авторитетния канал.
• Според младите клиенти една компания трябва на първо място да има висококачествени продукти и услуги (48%), на второ - справедливи цени (14%).
• Двойките с деца до 35-годишна възраст оценяват комуникацията на бизнеса с потребителите (13%) като по-важна от значението на цените, които бизнесът предлага (9%).
• Анкетираните правят преценка за дадена марка най-вече въз основа на предишния си опит с нея (38%), качеството на продукта (26%) и препоръка от приятел (12%).
• Младите двойки до 35-годишна възраст без деца разчитат най-вече на родителите си за покриване на разходите на своето домакинство. Основна част от разходите на двойките без деца се осигуряват от близки и роднини (53%), при които живее един или двама от партньорите. Съответно, в повечето случаи родителите управляват бюджета на младата двойка (46%), купуват технологичните продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството (62%).
• По-различно е разпределението на ролите при двойките с деца. В тези домакинства водеща отговорност за покриване на разходите има мъжът (65%). Жената като цяло управлява бюджета на домакинството (45%), но покупката на технологични продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството се финансира от мъжа (79%).
• Изследването показва, че 3 от всеки 4-ма от хората до 35 години взема решение за покупка на продукти заедно с половинката си. Двойките решават заедно за по-големи по стойност покупки или такива, които се ползват съвместно като например храна, мебели, обзавеждане, място за почивка, имоти, бяла и черна техника, автомобил.
• Колективните решения при покупка на продукти са в значително по-голяма степен изразени при младите семейства с деца (92%), отколкото при тези без деца (65%).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.