Как ще се разпредели мобилната реклама през 2013 г.

Как ще се разпредели мобилната реклама през 2013 г.

Втората поредна година, в която действа мобилната платформа на Facebook, бележи значително развитие. Най-голямата социална мрежа ще има 10% по-голям дял в мобилната реклама през 2013 г., посочва американската изследователска фирма eMarketer.

Прогнозата едва ли е изненадала мнозина – мобилното приложение на Facebook е най-сваляно в различните операционни системи за смартфони и таблети. Още в началото на тази година компанията на Марк Зукърбърг, наред с най-голямата социална мрежа за професионалисти LinkedIn, обяви, че ще се ориентира към развитие в мобилното, защото това ще е бъдещето.

Според наблюдателите от eMarketer, Facebook ще обхване 15,8% от всички продажби на мобилна реклама по света тази година. Закупената в него реклама ще струва поне 2,6 млрд. долара, от общо 16,7 млрд. долара, похарчени от рекламодателите за мобилно присъствие в света. Парите ще са с 5,4% повече спрямо 2012 г. Нюйоркската статистическа компания по-рано прогнозираше 12,9% ръст на глобалния дял на Facebook от приходите от реклама през 2013 г.

В същото време Google остава топ конкурент в мобилния маркетинг. Гигантът от Маунтин Вю, Калифорния, ще грабне 53,2% от световната мобилна реклама, сдобивайки се с приходи от нея от над 8,6 млрд. долара, предвиждат наблюдателите. Резултатът ще е малко по-висок от миналогодишния, благодарение на значителен растеж в търсенето на потребителите в движение и нарастващата влиятелност на YouTube.

Целият пазар на мобилна реклама по света ще нарасне с 89%, до 16,7 млрд. долара през тази година, посочва eMarketer.

Сред настолните компютри и мобилните устройства, взети заедно, Google остава безспорен глобален лидер по отношение на интернет рекламата с близо 33% пазарен дял. Миналата година пазарният дял на компанията бе 31%.

Очаква се още, че въпреки последния си напредък и добрите новини, Yahoo ще продължи да губи присъствие. Делът на Microsoft на световния пазар на реклама пък ще остане същият. Междувременно Amazon ще обере огромен дял от приходите от интегрирана реклама по света с 840 млн. долара постъпления от нея тази година. Това е 38% повече в сравнение с 2012 г.

За прогнозата съобщава AdWeek

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ